Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane (CROSBI ID 245777)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Martić Kuran, Linda ; Mihić, Mirela Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 26 (2014), 2; 179-197

Podaci o odgovornosti

Martić Kuran, Linda ; Mihić, Mirela

hrvatski

Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane

Osnovni cilj rada jest identificirati čimbenike namjere kupovine ekološke hrane hrvatskih potrošača. U radu se koristila teorija planiranoga ponašanja. Model ispituje utjecaj nekoliko nezavisnih varijabli na namjeru kupovine ekoloških prehrambenih proizvoda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 331 ispitanika na području Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju da stavovi potrošača prema ekološkoj hrani, subjektivne norme, percipirana financijska situacija, svijest o zdravlju i znanje o ekološkoj hrani značajno utječu na namjeru kupovine takve hrane. Pritom su subjektivne norme, stavovi te svijest o zdravlju najbolji prediktori namjere kupovine. S obzirom da je pouzdanost primijenjene mjerne ljestvice „percipirana dostupnost“ neprihvatljiva, ta je varijabla isključena iz analize. Razmatranjem demografskih karakteristika ispitanika i njihove povezanosti s namjerom kupovine, utvrđeno je da bračni status, životna dob i prihodi kućanstva značajno utječu na namjeru kupovine ekološke hrane, za razliku od ostalih demografskih varijabli kod kojih nema značajnijeg utjecaja. Tako ispitanici u braku, u dobi od 46 do 55 godina, te oni s primanjima kućanstva većim od 16 000 kuna pokazuju veću namjeru kupovine te hrane u odnosu na ostale ispitanike. Rezultati istraživanja također imaju značajne implikacije za marketinšku praksu, prije svega za oglašavanje.

ponašanje potrošača ; teorija planiranog ponašanja ; namjera kupovine ; ekološka hrana

nije evidentirano

engleski

Applying the theory of planned behavior in the purchase of organic food

nije evidentirano

consumer behaviour, theory of planned behaviour, intention to buy, organic food

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

2014.

179-197

objavljeno

0353-4790

1849-1383

Povezanost rada

Ekonomija

Indeksiranost