Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane (CROSBI ID 245777)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Martić Kuran, Linda ; Mihić, Mirela
hrvatski
Primjena teorije planiranog ponašanja u kupovini ekološke hrane
Osnovni cilj rada jest identificirati čimbenike namjere kupovine ekološke hrane hrvatskih potrošača. U radu se koristila teorija planiranoga ponašanja. Model ispituje utjecaj nekoliko nezavisnih varijabli na namjeru kupovine ekoloških prehrambenih proizvoda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 331 ispitanika na području Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju da stavovi potrošača prema ekološkoj hrani, subjektivne norme, percipirana financijska situacija, svijest o zdravlju i znanje o ekološkoj hrani značajno utječu na namjeru kupovine takve hrane. Pritom su subjektivne norme, stavovi te svijest o zdravlju najbolji prediktori namjere kupovine. S obzirom da je pouzdanost primijenjene mjerne ljestvice „percipirana dostupnost“ neprihvatljiva, ta je varijabla isključena iz analize. Razmatranjem demografskih karakteristika ispitanika i njihove povezanosti s namjerom kupovine, utvrđeno je da bračni status, životna dob i prihodi kućanstva značajno utječu na namjeru kupovine ekološke hrane, za razliku od ostalih demografskih varijabli kod kojih nema značajnijeg utjecaja. Tako ispitanici u braku, u dobi od 46 do 55 godina, te oni s primanjima kućanstva većim od 16 000 kuna pokazuju veću namjeru kupovine te hrane u odnosu na ostale ispitanike. Rezultati istraživanja također imaju značajne implikacije za marketinšku praksu, prije svega za oglašavanje.
ponašanje potrošača ; teorija planiranog ponašanja ; namjera kupovine ; ekološka hrana
nije evidentirano
engleski
Applying the theory of planned behavior in the purchase of organic food
nije evidentirano
consumer behaviour, theory of planned behaviour, intention to buy, organic food
nije evidentirano
Podaci o izdanju
26 (2)
2014.
179-197
objavljeno
0353-4790
1849-1383