Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika (CROSBI ID 416652)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lujić, Rea Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika / Kresić, Marijana (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Lujić, Rea

Kresić, Marijana

hrvatski

Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika

U radu je istražena veza između sudjelovanja višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika u dvama nastavnim pristupima, jednojezičnom i višejezičnom, učenja trećeg jezika i njihovih identiteta kao učenika trećeg jezika. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da su svi učenici u višejezičnom nastavnom pristupu sudjelovali više, a time i učili više nego u jednojezičnom pristupu. Istraživanjem su se potvrdile i osnovne pretpostavke teorijskog modela predloženog u ovom radu: da je identitet učenika trećeg jezika višestruk, promjenjiv i diskursno određen. S obzirom na odabrani teorijski pristup prema kojem svaki učenik uči jezik jer teži usvajanju simboličke moći, a zatim i pretvorbi te simboličke moći u društvenu moć (Darvin i Norton, 2015), identitet učenika francuskog kao trećeg jezika opisao se kao kombinacija nekih od sljedećih identitetskih položaja: položaja moćnog učenika francuskog jezika, položaja učenika francuskog jezika moćnijeg od drugih, položaja nedovoljno moćnog učenika francuskog jezika, položaja učenika francuskog jezika željnog moći i položaja učenika francuskog jezika neželjnog moći. Rad se smatra vrijednim izvornim doprinosom glotodidaktici jer unaprjeđuje područje istraživanja višejezičnog obrazovanja, osobito nastave trećeg jezika i nastave u međunarodnim školama, i područje istraživanja veze između učenja inog jezika i učenikova identiteta. K tomu, u radu je ukazano i na drugačije teorijske pristupe istraživanju inojezičnog razrednog diskursa što otvara nove mogućnosti za buduća istraživanja učenja i poučavanja inog jezika.

identitet inojezičnog učenika ; sudjelovanje ; nastava francuskog jezika ; međunarodna škola ; nastava trećeg jezika ; višejezični pristup ; višejezično obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Impact of the multilingual approach on multilingual learners' participation in the third language learning

nije evidentirano

bi/multilingual education ; French language learning and teaching ; international school ; participation ; multilingual approach ; third language students’ social identity ; third language

nije evidentirano

Podaci o izdanju

237

07.12.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija