Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 913767

Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika


Lujić, Rea
Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 913767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika
(Impact of the multilingual approach on multilingual learners' participation in the third language learning)

Autori
Lujić, Rea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.12

Godina
2017

Stranica
237

Mentor
Kresić, Marijana

Ključne riječi
identitet inojezičnog učenika ; sudjelovanje ; nastava francuskog jezika ; međunarodna škola ; nastava trećeg jezika ; višejezični pristup ; višejezično obrazovanje
(bi/multilingual education ; French language learning and teaching ; international school ; participation ; multilingual approach ; third language students’ social identity ; third language)

Sažetak
U radu je istražena veza između sudjelovanja višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika u dvama nastavnim pristupima, jednojezičnom i višejezičnom, učenja trećeg jezika i njihovih identiteta kao učenika trećeg jezika. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da su svi učenici u višejezičnom nastavnom pristupu sudjelovali više, a time i učili više nego u jednojezičnom pristupu. Istraživanjem su se potvrdile i osnovne pretpostavke teorijskog modela predloženog u ovom radu: da je identitet učenika trećeg jezika višestruk, promjenjiv i diskursno određen. S obzirom na odabrani teorijski pristup prema kojem svaki učenik uči jezik jer teži usvajanju simboličke moći, a zatim i pretvorbi te simboličke moći u društvenu moć (Darvin i Norton, 2015), identitet učenika francuskog kao trećeg jezika opisao se kao kombinacija nekih od sljedećih identitetskih položaja: položaja moćnog učenika francuskog jezika, položaja učenika francuskog jezika moćnijeg od drugih, položaja nedovoljno moćnog učenika francuskog jezika, položaja učenika francuskog jezika željnog moći i položaja učenika francuskog jezika neželjnog moći. Rad se smatra vrijednim izvornim doprinosom glotodidaktici jer unaprjeđuje područje istraživanja višejezičnog obrazovanja, osobito nastave trećeg jezika i nastave u međunarodnim školama, i područje istraživanja veze između učenja inog jezika i učenikova identiteta. K tomu, u radu je ukazano i na drugačije teorijske pristupe istraživanju inojezičnog razrednog diskursa što otvara nove mogućnosti za buduća istraživanja učenja i poučavanja inog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Rea Lujić (autor)

Avatar Url Marijana Kresić Vukosav (mentor)

Citiraj ovu publikaciju

Lujić, Rea
Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika, 2017., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Lujić, R. (2017) 'Utjecaj višejezičnog pristupa na sudjelovanje višejezičnih učenika u nastavi trećeg jezika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Luji\'{c}, R.}, year = {2017}, pages = {237}, keywords = {identitet inojezi\v{c}nog u\v{c}enika, sudjelovanje, nastava francuskog jezika, me\djunarodna \v{s}kola, nastava tre\'{c}eg jezika, vi\v{s}ejezi\v{c}ni pristup, vi\v{s}ejezi\v{c}no obrazovanje}, title = {Utjecaj vi\v{s}ejezi\v{c}nog pristupa na sudjelovanje vi\v{s}ejezi\v{c}nih u\v{c}enika u nastavi tre\'{c}eg jezika}, keyword = {identitet inojezi\v{c}nog u\v{c}enika, sudjelovanje, nastava francuskog jezika, me\djunarodna \v{s}kola, nastava tre\'{c}eg jezika, vi\v{s}ejezi\v{c}ni pristup, vi\v{s}ejezi\v{c}no obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Luji\'{c}, R.}, year = {2017}, pages = {237}, keywords = {bi/multilingual education, French language learning and teaching, international school, participation, multilingual approach, third language students’ social identity, third language}, title = {Impact of the multilingual approach on multilingual learners' participation in the third language learning}, keyword = {bi/multilingual education, French language learning and teaching, international school, participation, multilingual approach, third language students’ social identity, third language}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font