Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrada izborne nastavne teme uporabom različitih metoda kroz suradnju muzeja i škole (CROSBI ID 781604)

Druge vrste radova | ostali članci/prilozi

Kletečki, Eduard ; Kletečki Nataša Obrada izborne nastavne teme uporabom različitih metoda kroz suradnju muzeja i škole // 8. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem Zbornik radova - Relacije i korelacije. 2017.

Podaci o odgovornosti

Kletečki, Eduard ; Kletečki Nataša

hrvatski

Obrada izborne nastavne teme uporabom različitih metoda kroz suradnju muzeja i škole

U realizaciji izbornih nastavnih tema u nastavi prirode i biologije otvaraju se mogućnosti veće uporabe različitih nastavnih metoda kojima se učenici potiču na aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu. No, ove teme pružaju mogućnosti i za suradnju škole i muzeja kroz uporabu prirodnina u nastavi, ali i upoznavanjem učenika s metodama interdisciplinarnih istraživanja u prirodoslovlju. Istraživanje je provedeno u 6. razredu OŠ Bogumila Tonija Samobor u dvije etape, prvo kao pilot projekt u šk.g. 2014/2015. Uzorak je činilo 20 učenika u eksperimentalnoj, a 20 u kontrolnoj skupini. Drugi je dio proveden u šk.god. 2016/2017. Uzorak je činilo 20 učenika u eksperimentalnoj, a 40 u kontrolnoj skupini. U eksperimentalnoj skupini izborna nastavna tema "Život u špiljama i podzemnimvodama" obrađivala se uporabomsljedećih metoda i oblika rada:skupni rad, pokus, oluja ideja, insert metoda i rad na tekstu. Uvodno predavanje održao je muzejski pedagog Hrvatskog prirodoslovnom muzeja iz Zagreba. U kontrolnoj se skupini primjenjuje samo frontalni oblik rada, a nastavu izvodi predmetna učiteljica. Pismenom provjerom, na sljedećem nastavnom satu, zadacima objektivnog tipa provjerava se znanje učenika u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Usvojenost nastavnih sadržaja šk.god. 2016/2017. ispitana je sa neznatno modificiranim pitanjima nastojeći smanjiti prethodno utvrđene učeničke miskoncepcije.Istraživanje je pokazalo kako je usvojenost nastavnih sadržaja manja u provjeri vezanoj za sadržaje koje smo obrađivali nego prosječna ocjena iz prirode, no veća od prosječne ocjene iz pisanih provjera. Učenici pozitivno reagiraju na primjenu različitih nastavnih metoda i uključivanje muzejskog pedagoga u nastavni proces.

korelacija, muzej, škola

nije evidentirano

engleski

Processing optional school subject using different teaching methods through museum and school cooperation

nije evidentirano

correlation, museum, school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8. skup muzejskih pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem Zbornik radova - Relacije i korelacije

2017.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Biologija, Pedagogija