Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi (CROSBI ID 245689)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Koludrović, Morana ; Kalebić Jakupčević, Katija
hrvatski
Odnos razrednog ozračja i školskog uspjeha učenika osnovnoškolske dobi
Cilj ovoga rada bio je ispitati neke aspekte razrednog ozračja u odnosu na dob i spol učenika te njihovo školsko postignuće. Pri tome su korištena tri aspekta razrednog ozračja - kvaliteta interakcija među učenicima, kvaliteta interakcija između učenika i nastavnika te osjetljivost na nasilje u razrednom kontekstu. U istraživanju su sudjelovali učenici osnovnih škola iz nekoliko županija Republike Hrvatske (N=1427 sudionika). Ukupno je u istraživanje bilo uključeno 69 razrednih odjeljenja od četvrtog do osmog razreda osnovne škole. Primijenjen je instrument koji se sastojao od dva dijela – upitnika općih podataka i Skale razrednog ozračja. Rezultati su, sukladno očekivanjima, pokazali značajno opadanje školskog uspjeha s dobi, kao i lošije razredno ozračje u višim razredima u odnosu na mlađe dobne skupine. Također, učenice su u odnosu na učenike pozitivnijim procijenile razredno ozračje. Utvrđena je značajna povezanost među različitim aspektima razrednog ozračja, kao i između razrednog ozračja i školskih postignuća.
kvaliteta interakcije među učenicima ; kvaliteta interakcije između učenika i nastavnika ; osjetljivost na nasilje ; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The relationship between classroom climate and school achievement of primary school students
nije evidentirano
quality of interaction among students ; quality of interaction between teachers and students ; sensitivity to violence ; school achievement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66 (4)
2017.
557-571
objavljeno
0037-654X
1848-0756