Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 91324

Učinci programa razvijanja vještina samozastupanja na socijalnu kompetenciju osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom


Alfirev, Marija; Bratković, Daniela; Nikolić, Branko
Učinci programa razvijanja vještina samozastupanja na socijalnu kompetenciju osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 38 (2002), 1; 41-56 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 91324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinci programa razvijanja vještina samozastupanja na socijalnu kompetenciju osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom
(Effects of the program for development self-advocacy skills on social competence of persons with moderate and severe mental retardation)

Autori
Alfirev, Marija ; Bratković, Daniela ; Nikolić, Branko

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 38 (2002), 1; 41-56

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socijalna kompetencija; samozastupanje; mentalna retardacija
(social competence; self-advocacy; mental retardation)

Sažetak
Cilj je ovog rada bio utvrditi učinke programa razvijanja vještina samozastupanja na razinu socijalne kompetencije mladih osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom, te primjenjivost naučenih vještina u svakodnevnim životnim uvjetima. U navedenom programu koji se provodio dvadeset tjedana u okviru formalnog dnevnog programa (programa radnog osposobljavanja) sudjelovalo je deset ispitanika / sudionika u dobi od 18 - 25 godina. Samozastupanje je govorenje ili djelovanje u svoje ime, a podrazumijeva svaku aktivnost koja uključuje akciju samoodređenja. Stoga su tijekom programa razvijane vještine komunikacije, biranja, donošenja i provođenja odluka, preuzimanja odgovornosti, traženja pomoći i informacija. Razina socijalne kompetencije ispitivana je SPK - Skalom procjene kompetencije za osobe s umjerenom i težom mentalnom retardacijom (Holtz, Eberle, Hillig, Marker, 1986 ; priredile Teodorović i Levandovski, 1993). U razmatranje je uzeto područje Socijalne kompetencije koje sadrži varijable: ponašanje pri učenju i radu, pronalaženje identiteta i pojam o sebi, samokontrola, samopotvrđivanje, anticipacija događaja i socijalni kontakti te kooperacija i socijalna pravila. Instrument je primijenjen u šest sukcesivnih vremenskih točaka, a za obradu podataka primijenjena je metoda analize kvantitativnih promjena jednog uzorka ispitanika opisanog skupom kvantitativnih varijabli u više od dvije vremenske točke (Nikolić, 1999). Rezultati ukazuju na statistički značajan napredak u razini socijalne kompetencije sudionika, što pokazuje opravdanost primjene programa razvijanja vještina samozastupanja u okviru fomalnog dnevnog programa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013009
0013112

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daniela Bratković (autor)

Avatar Url Marija Alfirev (autor)

Avatar Url Branko Nikolić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Alfirev, Marija; Bratković, Daniela; Nikolić, Branko
Učinci programa razvijanja vještina samozastupanja na socijalnu kompetenciju osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 38 (2002), 1; 41-56 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Alfirev, M., Bratković, D. & Nikolić, B. (2002) Učinci programa razvijanja vještina samozastupanja na socijalnu kompetenciju osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 38 (1), 41-56.
@article{article, year = {2002}, pages = {41-56}, keywords = {socijalna kompetencija, samozastupanje, mentalna retardacija}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {38}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {U\v{c}inci programa razvijanja vje\v{s}tina samozastupanja na socijalnu kompetenciju osoba s umjerenom i te\v{z}om mentalnom retardacijom}, keyword = {socijalna kompetencija, samozastupanje, mentalna retardacija} }
@article{article, year = {2002}, pages = {41-56}, keywords = {social competence, self-advocacy, mental retardation}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {38}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Effects of the program for development self-advocacy skills on social competence of persons with moderate and severe mental retardation}, keyword = {social competence, self-advocacy, mental retardation} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Content Pages in Education
  • Exceptional Child Education Resources 8ECER-ERIC
  • EMBASE/Excerpta Medica
  • PsychInfo
  • Special Educational Needs Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font