Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara (CROSBI ID 656409)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vukić, Tijana Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 1-19

Podaci o odgovornosti

Vukić, Tijana

hrvatski

Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara

Proučavanje novinarskih sposobnosti u domeni novinarskog obrazovanja važno je jer su one preduvjet za stjecanje novinarskih kompetencija. Rad kvantitativno istražuje distribuciju relevantnih općih i specifične novinarske sposobnosti (kreativnosti) u hrvatskim visokoškolskim programima za obrazovanje novinara polazeći od definicije da je to potencijalni reaktivni sustav koji novinarove prirodne sklonosti za prakticiranje novinarstva razvija u akademskim ustanovama i medijskim institucijama. Dok ih komunikolozi tradicionalno promatraju iz perspektive novinarskog zanimanja, ovdje se predlaže nova, obrazovna humanističko-holistička paradigma koja, kao konačni obrazovni ishod studija, predviđa cjelovito biće aktivno u razvoju društva. Analizom sadržaja pedagoške dokumentacije, uobičajenom metodom komunikoloških i pedagoških istraživanja, utvrđen je nerazmjer novinarskih sposobnosti: usmjerenost na mentalne (najviše logičko- matematičke), a zapostavljanje intrapersonalnih i tjelesnih novinarskih sposobnosti. Studying journalistic abilities in the field of journalism education is important because they are a prerequisite for the acquisition of journalistic competencies. The paper quantitatively explores the distribution of the relevant general and specific journalistic ability (creativity) in Croatian academic study programs for journalists starting from the definition as a potential reactive system that develops the journalist’s natural tendency to practice journalism in academic and media institutions. While communication studies researchers have traditionally explored them from the perspective of journalistic occupation, this article proposes a new educational humanistic- holistic paradigm, which, as the final learning outcome, plan socially active whole human being. Content analysis of the pedagogical documentation, usual method of the communication and pedagogic research, found discrepancy of journalistic abilities focusing on the mental (most logical- mathematical) while neglecting intrapersonal and physical ones.

obrazovanje novinara, novinarske sposobnosti, holističko obrazovanje, analiza sadržaja pedagoške dokumentacije, izvedbeni nastavni program.

nije evidentirano

engleski

Socio-humanistic Qualities of Journalistic Abilities in the Croatian Academic Journalism Education

nije evidentirano

journalism education, journalistic abilities, holistic education, pedagogical documentation content analysis, syllabus.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

1-19.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup 16. Dani Mate Demarina „Društveno-humanističke odrednice obrazovanja“/International scientific conference 16th Mate Demarin Days „The socio- humanistic education guidelines“

predavanje

27.04.2017-28.04.2017

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice