Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara (CROSBI ID 656409)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vukić, Tijana
hrvatski
Društveno-humanističke odlike novinarskih sposobnosti u hrvatskom akademskom obrazovanju novinara
Proučavanje novinarskih sposobnosti u domeni novinarskog obrazovanja važno je jer su one preduvjet za stjecanje novinarskih kompetencija. Rad kvantitativno istražuje distribuciju relevantnih općih i specifične novinarske sposobnosti (kreativnosti) u hrvatskim visokoškolskim programima za obrazovanje novinara polazeći od definicije da je to potencijalni reaktivni sustav koji novinarove prirodne sklonosti za prakticiranje novinarstva razvija u akademskim ustanovama i medijskim institucijama. Dok ih komunikolozi tradicionalno promatraju iz perspektive novinarskog zanimanja, ovdje se predlaže nova, obrazovna humanističko-holistička paradigma koja, kao konačni obrazovni ishod studija, predviđa cjelovito biće aktivno u razvoju društva. Analizom sadržaja pedagoške dokumentacije, uobičajenom metodom komunikoloških i pedagoških istraživanja, utvrđen je nerazmjer novinarskih sposobnosti: usmjerenost na mentalne (najviše logičko- matematičke), a zapostavljanje intrapersonalnih i tjelesnih novinarskih sposobnosti. Studying journalistic abilities in the field of journalism education is important because they are a prerequisite for the acquisition of journalistic competencies. The paper quantitatively explores the distribution of the relevant general and specific journalistic ability (creativity) in Croatian academic study programs for journalists starting from the definition as a potential reactive system that develops the journalist’s natural tendency to practice journalism in academic and media institutions. While communication studies researchers have traditionally explored them from the perspective of journalistic occupation, this article proposes a new educational humanistic- holistic paradigm, which, as the final learning outcome, plan socially active whole human being. Content analysis of the pedagogical documentation, usual method of the communication and pedagogic research, found discrepancy of journalistic abilities focusing on the mental (most logical- mathematical) while neglecting intrapersonal and physical ones.
obrazovanje novinara, novinarske sposobnosti, holističko obrazovanje, analiza sadržaja pedagoške dokumentacije, izvedbeni nastavni program.
nije evidentirano
engleski
Socio-humanistic Qualities of Journalistic Abilities in the Croatian Academic Journalism Education
nije evidentirano
journalism education, journalistic abilities, holistic education, pedagogical documentation content analysis, syllabus.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-19.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveni skup 16. Dani Mate Demarina „Društveno-humanističke odrednice obrazovanja“/International scientific conference 16th Mate Demarin Days „The socio- humanistic education guidelines“
predavanje
27.04.2017-28.04.2017
Pula, Hrvatska