Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PRIRUČNIK ZA OTVORENO I TRANSPARENTNO UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PRIRODNIM PODRUČJIMA ULOGA UPRAVNIH SUDOVA U REPUBLICI HRVATSKOJ U SPOROVIMA PRUŽANJA SUDSKE ZAŠTITE U POSTUPCIMA UPRAVLJANJA ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA (CROSBI ID 747051)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Đanić Čeko, Ana PRIRUČNIK ZA OTVORENO I TRANSPARENTNO UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PRIRODNIM PODRUČJIMA ULOGA UPRAVNIH SUDOVA U REPUBLICI HRVATSKOJ U SPOROVIMA PRUŽANJA SUDSKE ZAŠTITE U POSTUPCIMA UPRAVLJANJA ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA / Pešić, Dinko (ur.). Osijek: Udruga za zaštitu prirode i okoliša Zeleni Osijek, 2017. 54..

Podaci o odgovornosti

Đanić Čeko, Ana

Pešić, Dinko

hrvatski

PRIRUČNIK ZA OTVORENO I TRANSPARENTNO UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PRIRODNIM PODRUČJIMA ULOGA UPRAVNIH SUDOVA U REPUBLICI HRVATSKOJ U SPOROVIMA PRUŽANJA SUDSKE ZAŠTITE U POSTUPCIMA UPRAVLJANJA ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA

Sustavna i učinkovita zaštita prirode i njezino očuvanje zajamčeni su ustavnim odredbama te predstavljaju dužnost svake fizičke i pravne osobe, dok su priroda i njezini dijelovi od interesa za Republiku Hrvatsku te uživaju njezinu posebnu zaštitu. Zaštićena područja predstavljaju jedno od najznačajnijih prirodnih dobara Republike Hrvatske. Stoga s upravno- pravnog gledišta smatramo važnim analizirati poseban upravni postupak u odnosu na rješavanje upravnih stvari i donošenje upravnih akata vezanih za zaštićena područja i korištenje prirodnih dobara. U radu će se prikazati i analizirati pravni okvir upravljanja zaštićenim područjima temeljem Zakona o zaštiti prirode. Istaknut će se nadležna tijela i tijek provođenja posebnih upravnih postupaka vezanih za korištenje prirodnih dobara i izdavanja rješenja o uvjetima zaštite prirode. Kao glavno središnje tijelo državne uprave nadležno za donošenje navedenih rješenja ističe se Ministarstvo zaštite okoliša i energetike. Usporedbom dvaju relevantnih zakona, Zakona o općem upravnom postupku (lex generalis) i Zakona o zaštiti prirode (lex specialis) u odnosu na vođenje upravnog postupka, pokušat će se ustvrditi postoje li i u kojem mjeri određena odstupanja između navedenih zakonskih propisa. Nakon donošenja rješenja središnjeg tijela državne uprave nadležnog za zaštitu prirode u upravnom postupku, daljnju pravnu zaštitu stranke mogu ostvariti jedino pokretanjem upravnog spora pred nadležnim upravnim sudom. U tu svrhu će se obraditi upravno-sudska praksa primjenom metode slučaja, a u odnosu na tužbe radi ocjene zakonitosti donesenih rješenja u postupcima upravljanja zaštićenim područjima. Analizom konkretnih sudskih predmeta u odabranom razdoblju, omogućit će se izravan uvid u način odlučivanja upravnih sudova i ustvrditi koje su pogreške nastale u rješavanju pred nadležnim ministarstvom. Poseban će se naglasak staviti na ulogu prvostupanjskih upravnih sudova u Republici Hrvatskoj u pružanju sudske zaštite u navedenom posebnom upravnom području.

zaštita prirode, upravljanje zaštićenim područjima, posebni upravni postupak, Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, upravni spor, upravni sudovi

nije evidentirano

engleski

MANUAL FOR OPEN AND TRANSPARENT MANAGEMENT IN PROTECTED NATURAL AREAS

nije evidentirano

nature protection, management of protected areas, special administrative procedure, Ministry of Environmental Protection and Energy, administrative dispute administrative courts

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek: Udruga za zaštitu prirode i okoliša Zeleni Osijek

54

2017.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-58288-3-9

Povezanost rada

Pravo