Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda (CROSBI ID 245522)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Piri Rajh, Sunčana ; Lijović, Lidija Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 15 (2017), 1; 61-74. doi: 10.22598/zefzg.2017.1.65

Podaci o odgovornosti

Piri Rajh, Sunčana ; Lijović, Lidija

hrvatski

Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda

Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjaju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnome uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na odnos dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete te cjenovne osjetljivosti potrošača). Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.

odnos cijene i kvalitete, cjenovna osjetljivost potrošača, dvostruka uloga cijene, elektronički proizvodi

nije evidentirano

engleski

Price-quality relationship perception and consumers’ price sensitivity in the purchase of electronic products

nije evidentirano

price-quality relationship, consumer price sensitivity, dual role of price, electronic products

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15 (1)

2017.

61-74

objavljeno

1333-8900

1845-495X

10.22598/zefzg.2017.1.65

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice
Indeksiranost