Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda (CROSBI ID 245522)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Piri Rajh, Sunčana ; Lijović, Lidija
hrvatski
Percepcija odnosa cijene i kvalitete i cjenovna osjetljivost potrošača u kupnji elektroničkih proizvoda
Tijekom procesa odlučivanja o kupnji, cijenu proizvoda potrošači mogu dvojako percipirati: kao novčani trošak (cjenovno osjetljiviji potrošači) i kao informaciju o kvaliteti (cjenovno manje osjetljivi potrošači). Cjenovna osjetljivost potrošača, kao i njihova percepcija odnosa cijene i kvalitete, mogu varirati i ovisno o kategoriji proizvoda. Stoga je osnovni cilj rada bio istražiti u kojoj se mjeri potrošači oslanjaju na cijenu kao pokazatelja kvalitete, a koliko su cjenovno osjetljivi u kupnji odabranih kategorija elektroničkih proizvoda (pametnih telefona, prijenosnih računala i televizora). Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnome uzorku od 123 ispitanika koji koriste sve tri kategorije promatranih elektroničkih proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da postoje dvije skupine proizvoda koje se razlikuju s obzirom na odnos dvije analizirane varijable (odnos cijene i kvalitete te cjenovne osjetljivosti potrošača). Provedeno istraživanje upućuje na važnost razumijevanja dvostruke uloge cijene u procesu kupnje odnosno načina kako potrošači percipiraju cijenu, a što se može smatrati bitnom odrednicom cjenovne strategije poduzeća.
odnos cijene i kvalitete, cjenovna osjetljivost potrošača, dvostruka uloga cijene, elektronički proizvodi
nije evidentirano
engleski
Price-quality relationship perception and consumers’ price sensitivity in the purchase of electronic products
nije evidentirano
price-quality relationship, consumer price sensitivity, dual role of price, electronic products
nije evidentirano
Podaci o izdanju
15 (1)
2017.
61-74
objavljeno
1333-8900
1845-495X
10.22598/zefzg.2017.1.65