Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 912332

Književno-glazbena zavičajna pismenost studenata odgojno-obrazovnih znanosti


Lazarić, Lorena; Gortan-Carlin, Ivana Paula
Književno-glazbena zavičajna pismenost studenata odgojno-obrazovnih znanosti // Educa, 11 (2018), 425-429 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 912332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Književno-glazbena zavičajna pismenost studenata odgojno-obrazovnih znanosti
(Native literary-musical literacy of educational sciences students)

Autori
Lazarić, Lorena ; Gortan-Carlin, Ivana Paula

Izvornik
Educa (2303-7342) 11 (2018); 425-429

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
književna zavičajna pismenost, glazbena zavičajna pismenost, zavičajna baština, folklor, Istra
(native literary literacy, native musical literacy, heritage, folklore, Istria)

Sažetak
Prema Kostović-Vranješ (2015) ukazati već u najranijem djetinjstvu na bogatstvo, posebnost i osebujnost kulturne, povijesne i prirodne baštine može biti polazište u oblikovanju cjeloživotnih održivih stavova, vrijednosti i obrazaca ponašanja. Kako bi se djecu u što ranijoj dobi osvijestilo o važnosti stvaranja osob-nog indetiteta kroz zavičajne elemente, izrazito je važna kompetentnost odgojitelja i učitelja razredne nastave, a s time i njihova ovladanost potrebitim znanjima i vještinama iz područja kulturne baštine. Pola-zeći od ove premise anketirani su studenati Preddiplomskog stručnog studija predškolskog odgoja i Integ- riranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog učiteljskog studija na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli (N=272). U anketi je težište stavljeno na književnu i glazbenu zavičajnu pismenost. Pretpostavlja se da je studentima dobro poznata zavičajna baština kraja iz kojeg potječu (teritorijalno je obuhvaćena cijela Re-publika Hrvatska osim Dubrovačke županije) te da će baštinu kraja u kojem studiraju slabije poznavati. Rezultati ukazuju na nedovoljno poznavanje kulturne baštine, stoga autorice upućuju na otvaranje kolegija koji će temeljiti općenito na zavičajnoj pismenosti, a koja će sadržavati i književne i glazbene zavičajne elemente.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Citiraj ovu publikaciju

Lazarić, Lorena; Gortan-Carlin, Ivana Paula
Književno-glazbena zavičajna pismenost studenata odgojno-obrazovnih znanosti // Educa, 11 (2018), 425-429 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Lazarić, L. & Gortan-Carlin, I. (2018) Književno-glazbena zavičajna pismenost studenata odgojno-obrazovnih znanosti. Educa, 11, 425-429.
@article{article, year = {2018}, pages = {425-429}, keywords = {native literary literacy, native musical literacy, heritage, folklore, Istria}, journal = {Educa}, volume = {11}, issn = {2303-7342}, title = {Native literary-musical literacy of educational sciences students}, keyword = {native literary literacy, native musical literacy, heritage, folklore, Istria} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • EBSCO HOST





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font