Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 912293

Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole


Martina Gucek
Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek


CROSBI ID: 912293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole
(Dependence between adoption of teaching content and inquiry-based learning of Biology at students in secondary schools)

Autori
Martina Gucek

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za biologiju

Mjesto
Osijek

Datum
10.30

Godina
2017

Stranica
141

Mentor
Doc.dr.sc. Irena Labak

Ključne riječi
istraživačko učenje, frontalni oblik rada, metoda usmenog izlaganja, 5E model istraživačkog učenja
(inquiry learning, frontal teaching method, expository teaching, 5E instructional model)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem ispitivanja postižu li učenici bolje rezultate u učenju kada prilikom obrade konkretnih nastavnih jedinica koriste tradicionalni (frontalni) oblik rada i metodu usmenog izlaganja ili istraživački pristup učenju te pomaže li istraživačko učenje u postizanju što dugoročnijeg pamćenja učenikovog usvojenog znanja iz konkretnih nastavnih jedinica. Istraživanjem se također procijenila pripravnost učenika za istraživačko učenje s obzirom na nastavni program i učestali način učenja i poučavanja. Istraživanje se provelo školske godine 2016./2017. i 2017./2018. na uzorku od 76 učenika drugih razreda tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnih sati s obradom nastavnih jedinica ''Jednosupnice'' i ''Dvosupnice'', utvrđivanja navika učenja kod pojedinog učenika putem ankete, utvrđivanja najučestalijeg načina poučavanja nastavnika putem ankete te provedbe inicijalne provjere znanja, završne i ponovljene završne provjere znanja. Nastavne jedinice u jednom su gimnazijskom razredu obrađene frontalnim oblikom rada i metodom usmenog izlaganja, a u dva razreda, gimnazijskom razredu i razredu smjera ekološki tehničar istraživačkim pristupom učenju. Istraživanjem je utvrđeno da su učenici gimnazijskog programa koji su koristili istraživački pristup učenju uspješniji od učenika istog programa koji su sadržaj iz biologije učili tradicionalnim (frontalnim) oblikom rada i metodom usmenog izlaganja, ali i učenika ekoloških tehničara koji su također koristili istraživački pristup učenju. Učenici gimnazijskog programa i učenici smjera ekološki tehničar koji su koristili istraživački pristup učenju pokazuju veću uspješnost u završnoj i ponovljenoj završnoj provjeri znanja u odnosu na inicijalnu provjeru znanja. Na osnovi pisanih provjera znanja te analizom ankete o učestalom načinu učenja i poučavanja, procijenjena je bolja pripravnost učenika gimnazijskog programa za istraživačko učenje od učenika smjera ekološki tehničari.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Martina Gucek (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Martina Gucek
Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole, 2017., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek
Martina Gucek (2017) 'Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole', diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, year = {2017}, pages = {141}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, frontalni oblik rada, metoda usmenog izlaganja, 5E model istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja}, title = {Ovisnost usvojenosti nastavnog sadr\v{z}aja i istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja Biologije kod u\v{c}enika srednje \v{s}kole}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ko u\v{c}enje, frontalni oblik rada, metoda usmenog izlaganja, 5E model istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2017}, pages = {141}, keywords = {inquiry learning, frontal teaching method, expository teaching, 5E instructional model}, title = {Dependence between adoption of teaching content and inquiry-based learning of Biology at students in secondary schools}, keyword = {inquiry learning, frontal teaching method, expository teaching, 5E instructional model}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font