Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole (CROSBI ID 416445)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Martina Gucek
doc.dr.sc. Irena Labak
hrvatski
Ovisnost usvojenosti nastavnog sadržaja i istraživačkog učenja Biologije kod učenika srednje škole
Istraživanje je provedeno s ciljem ispitivanja postižu li učenici bolje rezultate u učenju kada prilikom obrade konkretnih nastavnih jedinica koriste tradicionalni (frontalni) oblik rada i metodu usmenog izlaganja ili istraživački pristup učenju te pomaže li istraživačko učenje u postizanju što dugoročnijeg pamćenja učenikovog usvojenog znanja iz konkretnih nastavnih jedinica. Istraživanjem se također procijenila pripravnost učenika za istraživačko učenje s obzirom na nastavni program i učestali način učenja i poučavanja. Istraživanje se provelo školske godine 2016./2017. i 2017./2018. na uzorku od 76 učenika drugih razreda tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnih sati s obradom nastavnih jedinica ''Jednosupnice'' i ''Dvosupnice'', utvrđivanja navika učenja kod pojedinog učenika putem ankete, utvrđivanja najučestalijeg načina poučavanja nastavnika putem ankete te provedbe inicijalne provjere znanja, završne i ponovljene završne provjere znanja. Nastavne jedinice u jednom su gimnazijskom razredu obrađene frontalnim oblikom rada i metodom usmenog izlaganja, a u dva razreda, gimnazijskom razredu i razredu smjera ekološki tehničar istraživačkim pristupom učenju. Istraživanjem je utvrđeno da su učenici gimnazijskog programa koji su koristili istraživački pristup učenju uspješniji od učenika istog programa koji su sadržaj iz biologije učili tradicionalnim (frontalnim) oblikom rada i metodom usmenog izlaganja, ali i učenika ekoloških tehničara koji su također koristili istraživački pristup učenju. Učenici gimnazijskog programa i učenici smjera ekološki tehničar koji su koristili istraživački pristup učenju pokazuju veću uspješnost u završnoj i ponovljenoj završnoj provjeri znanja u odnosu na inicijalnu provjeru znanja. Na osnovi pisanih provjera znanja te analizom ankete o učestalom načinu učenja i poučavanja, procijenjena je bolja pripravnost učenika gimnazijskog programa za istraživačko učenje od učenika smjera ekološki tehničari.
istraživačko učenje, frontalni oblik rada, metoda usmenog izlaganja, 5E model istraživačkog učenja
nije evidentirano
engleski
Dependence between adoption of teaching content and inquiry-based learning of Biology at students in secondary schools
nije evidentirano
inquiry learning, frontal teaching method, expository teaching, 5E instructional model
nije evidentirano
Podaci o izdanju
141
01.01.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za biologiju
Osijek