Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 912167

Mišljenje hrvatskih i europskih stručnjaka o mjerenju dobrobiti djece i mladih


Dević, Ivan; Kaliterna Lipovčan, Ljiljana; Brajša-Žganec, Andreja
Mišljenje hrvatskih i europskih stručnjaka o mjerenju dobrobiti djece i mladih // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Odjel za psihologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 24-24 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Mišljenje hrvatskih i europskih stručnjaka o mjerenju dobrobiti djece i mladih
(Croatian and European expert’s opinion about measuring well-being of children and young people)

Autori
Dević, Ivan ; Kaliterna Lipovčan, Ljiljana ; Brajša-Žganec, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Odjel za psihologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 24-24

ISBN
9789538014161

Skup
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 7.-8. 12. 2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Dobrobit, djeca i mladi, Delphi metoda, longitudinalno mjerenje
(Well-being ; Children and youth ; Delphi method ; Longitudinal study)

Sažetak
Cilj rada je ispitati mišljenje hrvatskih i usporedno ostalih europskih stručnjaka o mogućnosti provođenja longitudinalne studije dobrobiti djece i mladih koristeći Delphi metodu. U istraživanje je bilo uključeno ukupno 334 stručnjaka koji se na različite načine profesionalno bave djecom i mladima, a koji su u tri navrata odgovarali na pitanja o metodološkim izazovima ispitivanja dobrobiti djece i mladih. Odaziv stručnjaka za sudjelovanje u ovom istraživanju je bio zadovoljavajući, 75% u prvom valu (N1 (prvi val)=250), 58, 9% u drugom valu (N2 (drugi val)=197) te 61, 7% u trećem valu (N3 (treći val)=206). Među navedenim stručnjacima bilo je 30 stručnjaka iz RH (N1 (prvi val)=30 ; N2 (drugi val)=28, N3 (treći val)=28). U Hrvatskoj je istraživanje proveo tim istraživača iz Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar kao dio međunarodnog projekta mjerenja dobrobiti mladih – MYWEB (Measuring Youth Well-Being), koji uključuje 13 institucija iz 11 europskih zemalja. Cilj cijelog projekta, koji financira Europska komisija, jest procijeniti dostupnosti postojećih podataka, prioritete javnih politika usmjerenih na dobrobit djece i mladih, te razraditi metodološke izazove za provedbu buduće longitudinalne studije u EU. Podaci za ovo istraživanje prikupljeni su Delphi metodom koja se bazira na procesu prikupljanja znanja od grupe stručnjaka. Delphi metoda provodi se serijom upitnika koji se kombiniraju s kontroliranim povratnim mišljenjima (Adler i Ziglio, 1996), a omogućuje pouzdano i kreativno izražavanje ideja te prikupljanje informacija za donošenje odluka. Budući da o mjerenju dobrobiti mladih među stručnjacima još uvijek ne postoji slaganje te da nije posve jasno koje komponente dobrobiti trebaju biti uključene, Delphi metoda smatra se najprimjerenijom za ovaj istraživački problem. Stručnjaci iz 11 europskih zemalja uključujuću Hrvatsku, koji se bave područjem vezanim uz djecu i mlade (državne i regionalne institucije, akademska zajednica, nevladine organizacije) ispunili su između listopada 2014. i veljače 2015 u tri navrata upitnike o konceptima dobrobiti djece mladih, potrebi njihovog istraživanja, mogućim metodološkim pristupima i indikatorima te su procjenjivali važnost takvog longitudinalnog praćenja za Hrvatsku i EU. U radu će biti detaljno prezentirana mišljenja hrvatskih te za usporedbu i mišljenja ostalih europskih stručnjaka o mogućnostima i načinima provođenja Delphi studije. Biti će prikazani nalazi u područjima: a) koncepta dobrobiti, b) definiranja uzorka ispitanika, c) određivanja indikatora dobrobiti, d) sudjelovanja djece i mladih u istraživanju, e) razradi metodologije, f) održivosti, tehničke izvedivosti i dugoročne isplativosti longitudinalnog istraživanja dobrobiti djece i mladih. Hrvatski i europski stručnjaci se slažu da je dobrobit djece i mladih ključni element politika usmjerenih ka toj skupini. Najvažnija područja u razvijanju budućih politika su: obrazovanje, zdravlje, obitelj i osobna dobrobit. Što se tiče provođenja longitudinalnog istraživanja, većina stručnjaka se slaže s tvrdnjom da bi direktna i indirektna korist od takvog istraživanja daleko nadmašila troškove provođenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
FP7-613368

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb