Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 912160

Djeca i mladi iz Hrvatske i EU o domenama dobrobiti: obitelj, prijatelji, škola, novci, odnosi


Brajša-Žganec, Andreja; Franc, Renata; Tadić Vujčić, Maja
Djeca i mladi iz Hrvatske i EU o domenama dobrobiti: obitelj, prijatelji, škola, novci, odnosi // Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara (ur.).
Zagreb: Odjel za psihologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017. str. 25-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Djeca i mladi iz Hrvatske i EU o domenama dobrobiti: obitelj, prijatelji, škola, novci, odnosi
(Children and young people from the Croatian and EU about domains of well-being: family, friends, school, money, relationships)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Franc, Renata ; Tadić Vujčić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji / Merkaš, Marina ; Brdovčak, Barbara - Zagreb : Odjel za psihologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, 2017, 25-25

ISBN
9789538014161

Skup
Zaštita i promicanje dobrobiti djece, mladih i obitelji - 1. međunarodni znanstveno-stručni skup Odjela za psihologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 7.-8. 12. 2017.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Dobrobit, djeca i mladi, domene dobrobiti, kvalitativno istraživanje
(Well-being, children and young people, domain of well-being, qualitative research)

Sažetak
Glavni cilj ovog istraživanja bio je ispitati perspektivu djece i mladih ljudi o dobrobiti odnosno što za djecu i mlade znači riječ “dobrobit”, što se pod tim pojmom podrazumijeva te kakva je dobrobit djece i mladih u Europi. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta mjerenja dobrobiti mladih – MYWEB u školama i s mladima u 11 Europskih zemalja između listopada 2014. i siječnja 2015. Većina sudionika je imala između 10 i 19 godina, a sveukupno je sudjelovalo 450 djece i mladih. U Hrvatskoj je provedeno 10 polustrukturiranih intervjua i 2 fokus grupe s djecom (10-12 godina) i adolescentima (15-16 godina) u 2 kontrastne škole (gradska i seoska) te 10 polustrukturiranih intervjua i 2 fokus grupe s mladima (16-19 godina) koji su predstavnici različitih društvenih skupina (članovi udruga, volonteri i sl.) različitog stupnja građanskog angažmana. Prikazati će se rezultati ove kvalitativne studije koji će dati uvid u to kako djeca i mladi sami doživljavaju različite aspekte dobrobiti i ono što oni smatraju najvažnijim čimbenicima koji utječu na njihovu dobrobit. Pokazalo se kako su obitelj, prijatelji, škola, okoliš, zdravlje i materijalna pitanja djece i mladih jako važni i utječu na njihovu dobrobit. U svim zemljama za djecu i mlade dobrobit je važna i sviđa im se da se dobrobit istražuje. Većina djece i mladih voljela bi sudjelovati i u drugim istraživanjima o dobrobiti zato što im ovakva istraživanja omogućavaju izraziti vlastita mišljenja, što može pomoći odraslima da bolje razumiju potrebe djece i mladih te da onda i promijene njihov položaj u društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
FP7-613368

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb