Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog obrazovanja (CROSBI ID 60049)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Jagić, Stjepan ; Karamatić Brčić, M ; Perin, Višnja Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog obrazovanja // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 73-82

Podaci o odgovornosti

Jagić, Stjepan ; Karamatić Brčić, M ; Perin, Višnja

hrvatski

Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog obrazovanja

Prema Svjetskoj komisiji za okoliš i razvoj održivi razvoj omogućuje zadovoljavanje potreba u sadašnjosti bez ugrožavanja mogućnosti budućih generacija da i one zadovoljavaju svoje potrebe. Jedna od komponenti na kojoj počiva ideja održivog razvoja je socijalna komponenta. Socijalna komponenta ogleda se u težnji društva da zadovolji osnovne potrebe svih svojih članova, a različite društvene skupine teže zadovoljenju svojih specifičnih potreba radeći pritisak na vladajuće i upravljačke strukture. Ti su pritisci uzrok promjena koje dovode do razvoja društva. U kontekstu ovoga rada socijalnu komponentu održivog razvoja promatramo kroz socijalnu inkluziju iz koje proizlazi koncept inkluzivnog obrazovanja. Obrazovanje za održivost usmjereno je između ostalog na vrijednosti koje uključuju uvažavanje sadašnjih i budućih generacija te uvažavanje i prihvaćanje različitosti među istima. Osnova inkluzivnog koncepta je usmjerena na prihvaćanje različitosti kao poticaja u sveukupnom razvoju čovjeka, razvijajući pri tome jačanje svijesti o vrijednostima jednakosti i jednakopravnosti. Pravo na obrazovanje je temeljno ljudsko pravo, a osnova inkluzivnog koncepta je zasnovana na više UNESCO-vih, UNICEF-ovih i UN deklaracija i izjava. U ovom radu dajemo prikaz stavova studenata nastavničkih studija prema inkluzivnom obrazovanju. Pretpostavka je da pozitivni stavovi prema inkluzivnom obrazovanju razvijaju svijest o prihvaćanju različitosti kao poticaja u procesu stjecanja znanja, umijeća i navika potrebnih za život i rad. Studenti nastavničkih studija tijekom obrazovanja trebaju razviti takve vrijedenosti kako bi ih kasnije mogli prenosti na druge. Ispitivanje je provedeno na studentima nastavničkih studija Sveučilišta u Zadru (N=157). Rezultati pokazuju da studenti nemaju jednak odnos prema svim vrstama invaliditeta, odnosno posebnih potreba te da značajno različito procjenjuju potrebu inkluzije/integracije djece s teškoćama u redovne škole s obzirom na poteškoće koje imaju.

održivi razvoj, inkluzivno obrazovanje, jednakost, različitost

nije evidentirano

engleski

Theory of sustainable development in the context of inclusive education

nije evidentirano

sustainable development, inclusive education, equality, diversity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-82.

objavljeno

Podaci o knjizi

Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske

Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana

Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar

2017.

978-953-331-154-8

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano