Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 911572

Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi


Ambrosi-Randić, Neala; Glivarec, Jeanette
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 3; 305-318 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 911572 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi
(Graphomotoric skills as predictors of students’ intellectual abilities)

Autori
Ambrosi-Randić, Neala ; Glivarec, Jeanette

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158 (2017), 3; 305-318

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
grafomotorika, spremnost za školu, intelektualne sposobnosti
(graphomotoric skills, school readiness, intellectual abilities)

Sažetak
Osnovni je cilj ovoga rada istražiti ulogu grafomotorike u kontekstu početne spremnosti djece za školu, u razvoju njihovih kasnijih intelektualnih sposobnosti. Deset generacija učenika (n = 708) testirano je prilikom upisa Testom spremnosti za školu. Isti su učenici ponovo ispitani nakon četiri godine, kada su pohađali peti razred, testom intelektualnih sposobnosti KI-4. Oba faktora spremnosti za školu (grafomotorika i rezoniranje) značajni su prediktori kasnijih intelektualnih sposobnosti, pri čemu složenija mjera grafomotorike pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju individualnih razlika u intelektualnim sposobnostima. Podatci o grafomotornim sposobnostima djece mogu se koristiti ne samo jednokratno kao kriterij pri upisu, već i dugoročno s ciljem praćenja i pružanja podrške učenicima nižih sposobnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Neala Ambrosi-Randić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Ambrosi-Randić, Neala; Glivarec, Jeanette
Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 3; 305-318 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Ambrosi-Randić, N. & Glivarec, J. (2017) Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u školskoj dobi. Napredak (Zagreb), 158 (3), 305-318.
@article{article, year = {2017}, pages = {305-318}, keywords = {grafomotorika, spremnost za \v{s}kolu, intelektualne sposobnosti}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Grafomotorika kao prediktor intelektualnih sposobnosti u \v{s}kolskoj dobi}, keyword = {grafomotorika, spremnost za \v{s}kolu, intelektualne sposobnosti} }
@article{article, year = {2017}, pages = {305-318}, keywords = {graphomotoric skills, school readiness, intellectual abilities}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Graphomotoric skills as predictors of students’ intellectual abilities}, keyword = {graphomotoric skills, school readiness, intellectual abilities} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • ERA
  • EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font