Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 911541

Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe


Novak, Marina
Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku, 2017. str. 73-74 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 911541 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe
(Elements and Criteria in Assessment of Music Performance)

Autori
Novak, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija u Osijeku, 2017, 73-74

ISBN
978-953-8181-02-3

Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12-13.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan

Ključne riječi
ocjenjivanje, glazbena izvedba, kriteriji ocjenjivanja, glazbene škole, vrednovanje
(assessment, music performance, grading criteria, music school, evaluation)

Sažetak
Rad predstavlja rezultate istraživanja provedenog s nastavnicima flaute (N=22). Zadatak ispitanika bio je navesti svoja zapažanja, kriterije te ocjenu prilikom slušanja, o audio zapisu jedne, odnosno gledanja video zapisa slijedećih dviju izvedbi iste skladbe. Pritom ispitanici nisu bili upoznati s činjenicom da je prvi i treći primjer izvodio isti izvođač - učenik. Prilikom prvog slušanja ispitanici su samostalno vodili bilješke i donosili ocjenu, za drugu izvedbu su se u grupi dogovarali oko kriterija ocjenjivanja, ali su zapažanja i ocjenu iznosili samostalno, dok su ocjenu posljednje izvedbe donosili zajednički. Rezultati istraživanja pokazuju da su ispitanici izvedbe skladbe ocijenili prosječnom ocjenom 3, 45 za prvi (SD 0, 57), 4, 69 (SD 0, 62) za drugi, te 2, 76 (SD 0, 44) za treći primjer. Prilikom slušanja audio zapisa prve izvedbe ispitanici su utvrdili da im nedostaju podaci o uzrastu učenika (16), iskustvu, odnosno broju godina učenja sviranja flaute (9), njegovim predispozicijama i sposobnosti (4) te drugim okolnostima (da li je skladba svirana napamet ili iz nota, da li je izvođač imao tremu). Zapažanja ispitanika u bilješkama mogu se svrstati u nekoliko kategorija: kvaliteta tona (fokus i izjednačenost tona u sva tri registra instrumenta, prisutnost vibrata, raspon i primjerenost dinamike) i intonacija, poštivanje stilskih značajki, muzikalnost (izražajnost, uvjerljivost izvedbe, fraziranje), tehnika sviranja, artikulacija, točnost izvedbe, postava tijela te držanje instrumenta, disanje, te zapažanja vezana uz primjerenost težine skladbe uzrastu učenika i izvedbu klavirske pratnje. Može se uočiti da je većina zapažanja izrečena u negativnom obliku, njih 68%. Udio negativnih primjedbi značajnije je veći kod izvedbi koje su ocijenjene nižim ocjenama, 74% za prvi te 94% za treći primjer. Izvedbu drugog primjera ispitanici su ocijenili višom ocjenom, a udio negativnih primjedbi je manji oko 33%. Jednako tako može se uočiti da se odstupanja u danim ocjenama manja kod izvedbi s nižim ocjenama nego kod onih danih više ocjenjenoj izvedbi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Novak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Marina
Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija u Osijeku, 2017. str. 73-74 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
Novak, M. (2017) Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe. U: Škojo, T. (ur.)Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije, 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti.
@article{article, author = {Novak, Marina}, editor = {\v{S}kojo, T.}, year = {2017}, pages = {73-74}, keywords = {ocjenjivanje, glazbena izvedba, kriteriji ocjenjivanja, glazbene \v{s}kole, vrednovanje}, isbn = {978-953-8181-02-3}, title = {Elementi i kriteriji vrednovanja glazbene izvedbe}, keyword = {ocjenjivanje, glazbena izvedba, kriteriji ocjenjivanja, glazbene \v{s}kole, vrednovanje}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Novak, Marina}, editor = {\v{S}kojo, T.}, year = {2017}, pages = {73-74}, keywords = {assessment, music performance, grading criteria, music school, evaluation}, isbn = {978-953-8181-02-3}, title = {Elements and Criteria in Assessment of Music Performance}, keyword = {assessment, music performance, grading criteria, music school, evaluation}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font