Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zavičajni identitet u nastavi (CROSBI ID 656036)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Grahovac-Pražić, Vesna ; Vrcić-Mataija, Sanja Zavičajni identitet u nastavi // Tożsamość Słowian zachodnich i południowych w świetle XX wiecznych dyskusji i polemik. Konteksty filologiczne i kulturoznawcze. / K. Majdzik, J. Zarek. (ur.). Katovice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017. str. 65-81

Podaci o odgovornosti

Grahovac-Pražić, Vesna ; Vrcić-Mataija, Sanja

hrvatski

Zavičajni identitet u nastavi

U okvirima prevladavajućih globalizacijskih procesa uočavanje vrijednosti zavičajnog identiteta postaje presudno u očuvanju osobnog i nacionalnog identiteta. Pokrivajući široko semantičko polje (u biološkom, sociološkom, dijalektološkom, etnografskom, filozofskom, psihološkom smislu), pojam zavičajnosti nudi višestruke oblike svoje transpozicije: umjetničke, znanstvene, odgojne, obrazovne, školske. Traganje za zavičajnim vrijednostima u nastavi temeljeno je na teoriji zavičajnoga, nacionalnoga i kulturnoga identiteta koja ističe jezik, teritorij, prošlost, kulturu, umjetnost, tradiciju kao glavne njegove odrednice. Teze za istraživanje teme zavičajnosti smještene su u metodičko-pedagoški obzor s ciljem spoznavanja i očuvanja zavičajnog - ličkog identiteta kroz nastavu književnosti kao stvaralački poticajan oblik rada s djecom razredne nastave. U komunikaciji s tekstovima u idiomu u kojem je sačuvan svijet koji postupno nestaje pruža se mogućnost otkrivanja zavičajnog identiteta prihvaćanjem riječi i njihovim čuvanjem, potom kroz običaje, svjetonazor, obiteljske odnose, odnose u užoj i široj društvenoj zajednici. Očuvanje ličke zavičajnosti - komunikacijom učenika s književnim tekstom, prožimanjem zavičajnog idioma i standardnoga jezika, susretom s neliterarnim naracijama koje obrađuju zavičajne teme, uspostavom kulturološkog odnosa s prošlošću i tradicijom - ostvaruje se stvaralačka komunikacija s kulturnom baštinom zavičaja, u funkciji ugrađivanja zavičajnih vrijednosti u osobni identitet.

zavičajnost, identitet, nastava, odgoj, Lika

nije evidentirano

engleski

Homeland identity in teaching

nije evidentirano

homeland, identity, education, upbringing, Lika

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-81.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Tożsamość Słowian zachodnich i południowych w świetle XX wiecznych dyskusji i polemik. Konteksty filologiczne i kulturoznawcze.

K. Majdzik, J. Zarek.

Katovice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

978-83-226-3117-1

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano