Zavičajni identitet u nastavi (CROSBI ID 656036)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grahovac-Pražić, Vesna ; Vrcić-Mataija, Sanja
hrvatski
Zavičajni identitet u nastavi
U okvirima prevladavajućih globalizacijskih procesa uočavanje vrijednosti zavičajnog identiteta postaje presudno u očuvanju osobnog i nacionalnog identiteta. Pokrivajući široko semantičko polje (u biološkom, sociološkom, dijalektološkom, etnografskom, filozofskom, psihološkom smislu), pojam zavičajnosti nudi višestruke oblike svoje transpozicije: umjetničke, znanstvene, odgojne, obrazovne, školske. Traganje za zavičajnim vrijednostima u nastavi temeljeno je na teoriji zavičajnoga, nacionalnoga i kulturnoga identiteta koja ističe jezik, teritorij, prošlost, kulturu, umjetnost, tradiciju kao glavne njegove odrednice. Teze za istraživanje teme zavičajnosti smještene su u metodičko-pedagoški obzor s ciljem spoznavanja i očuvanja zavičajnog - ličkog identiteta kroz nastavu književnosti kao stvaralački poticajan oblik rada s djecom razredne nastave. U komunikaciji s tekstovima u idiomu u kojem je sačuvan svijet koji postupno nestaje pruža se mogućnost otkrivanja zavičajnog identiteta prihvaćanjem riječi i njihovim čuvanjem, potom kroz običaje, svjetonazor, obiteljske odnose, odnose u užoj i široj društvenoj zajednici. Očuvanje ličke zavičajnosti - komunikacijom učenika s književnim tekstom, prožimanjem zavičajnog idioma i standardnoga jezika, susretom s neliterarnim naracijama koje obrađuju zavičajne teme, uspostavom kulturološkog odnosa s prošlošću i tradicijom - ostvaruje se stvaralačka komunikacija s kulturnom baštinom zavičaja, u funkciji ugrađivanja zavičajnih vrijednosti u osobni identitet.
zavičajnost, identitet, nastava, odgoj, Lika
nije evidentirano
engleski
Homeland identity in teaching
nije evidentirano
homeland, identity, education, upbringing, Lika
nije evidentirano
Podaci o prilogu
65-81.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Tożsamość Słowian zachodnich i południowych w świetle XX wiecznych dyskusji i polemik. Konteksty filologiczne i kulturoznawcze.
K. Majdzik, J. Zarek.
Katovice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
978-83-226-3117-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096