Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kritika krematistike u duhu marketinga (CROSBI ID 59986)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Radić, Tihomir ; Kursan Milaković, Ivana Kritika krematistike u duhu marketinga // Marketing i održivi razvitak/Marketing and sustainable development / Leko Šimić, MIrna (ur.). Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 55-66

Podaci o odgovornosti

Radić, Tihomir ; Kursan Milaković, Ivana

hrvatski

Kritika krematistike u duhu marketinga

Suprotstavljenost ekonomije i krematistike (hrematistike), koju odlučno razotkriva Aristotel, daleko je veći problem današnjeg društva nego što je bio u njegovo vrijeme. Naime, nasuprot ekonomiji koja je a priori usmjerena na proizvodnju, razmjenu, raspodjelu i potrošnju upotrebnih vrijednosti kao nužnih faza reprodukcije društva, krematistika sve više teži što većem vlasničkom prisvajanju, gomilanju i multipliciranju novčanih vrijednosti, odnosno bezgraničnom bogaćenju koje je svrha samome sebi. Zaoštrenost istaknutog odnosa posebno ugrožava i čak dovodi u pitanje svjetski imperativ održivog razvoja kao i demokratski zahtjev današnjeg doba da blagostanje većine čovječanstva mora imati prevagu nad bogaćenjem manjine. Namjera ovog pristupa je ukazati na nužnost marketinške orijentacije koja počiva na izvornim ekonomskim načelima da proizvodnja upotrebnih vrijednosti mora determinirati svekolike vrijednosne odnose robnog i novčanog prometa. U tom se smislu javlja i zahtjev reafirmacije kreologije kao znanosti o ljudskim potrebama koje zahtijevaju valjanost, odnosno funkcionalnost dobra. Ono je presudan kriterij razgraničavanja krematističkih htijenja moćnika od ekonomskog trebanja društvenog privređivanja usmjerenog zadovoljavanju ljudskih potreba i želja. Izlaganje započinje razmatranjem povijesnog razvoja u kojem dolazi do suprostavljanja ekonomije i krematistike. Potom slijedi osvrt na krematistiku iz aspekta poslovne etike i njoj superiornu kritiku u duhu osnovnih kreoloških postavki marketinga. Preciznije rečeno, kreologija kao znanost o ljudskim potrebama, upravo predstavlja suštinski smisao tržišnog ponašanja. U zaključnom dijelu izvode se relevantne spoznaje na osnovi provedenog istraživanja.

krematistika, marketing, etika, kreologija

nije evidentirano

engleski

Critique on chrematistics in the context of marketing

nije evidentirano

chrematistics, marketing, ethics, creology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-66.

objavljeno

Podaci o knjizi

Marketing i održivi razvitak/Marketing and sustainable development

Leko Šimić, MIrna

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2010.

978-953-253-074-2

Povezanost rada

Ekonomija