Poslovnost potrošača u marketingu (CROSBI ID 59985)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radić, Tihomir ; Kursan Milaković, Ivana
hrvatski
Poslovnost potrošača u marketingu
Sve je očiglednije da se učenje marketinga o mjestu i ulozi potrošača na tržištu ozbiljno dovodi u pitanje. Svakodnevna događanja surovo opovrgavaju izvorni marketinški postulat da je potrošač središnja točka poduzetnih tvrtki i drugih djelatnih faktora usmjerenih svrhovitom zadovoljavanju njegovih potreba i želja. Naime, potrošači su neprestano izloženi opasnostima, prijetnjama i ugrožavanjima od loših, štetnih pa čak i pogubnih proizvoda. Sve teže podnose i trpe ekološke, sigurnosne i komunikacijske poremećaje, nedolične izazove, mračne perspektive i različite destrukcije što se kreću izvan kruga tolerantnih društvenih ponašanja. Osnovano se može reći da se oštro nameće i silovito napreduje bezobzirni antagonizam između profiterski pohlepne proizvodnje i društveno dolične, ljudskim potrebama i željama motivirane i usmjeravane, potrošnje. U tom se raskolu krije i temeljni ishod brojnih nedoumica, dilema, suprotstavljanja i lomova suvremenog svijeta. Polazeći od shvaćanja da je čovjek mikrokozmos čovječanstva i da je čovječanstvo makrokozmos čovjeka, ovaj pristup otvara pitanje stvarnog smisla i značenja tržišne bipolarnosti čovjeka. Neosporna činjenica da se svako ljudsko biće u svojstvenoj genezi revolvira (poslovno okreće, obrće, obara) iz potrošnje u proizvodnju i, obratno, iz proizvodnje u potrošnju zahtijeva istraživanja i spoznaje suvislog reda u događanju odnosnih alternacija. Proizlazi da se, promatrano u globalnim relacijama svijeta, društveni čovjek općenito poslovno alternira sam spram sebe prema strogom kriteriju bipolarne vlastitosti: proizvođač je za vlastitu (ljudsku) potrošnju jednako kao što je i potrošač iz vlastite (ljudske) proizvodnje. Shodno potpunoj simetriji istinskih tržišnih odnosa, kao što su: rad (u cilju) potreba, proizvodnja (za) potrošnju, prodaja (spram) kupnje, ponuda (u odnosu na) potražnju, dobitak (u mjeri) probitka itd., ravnoteža koju urgentno treba razvijati svodi se na imperativ da poduzetna proizvodnja nužno respondira preuzetnoj potrošnji. Znači da ovo razmatranje višestruko argumentira postavku da je preuzetništvo temeljni movens i put nastajućeg tržišnog pokreta okretnog čovjeka u cilju obostranog (proizvođačkog i potrošačkog) ostvarivanja svojstvene ljudske vlastitosti.
poduzetnost, potrošač, proizvođač, dobro
nije evidentirano
engleski
Consumer business efficiency in marketing
nije evidentirano
enterprise, consumer, producer, good
nije evidentirano
Podaci o prilogu
34-44.
objavljeno
Podaci o knjizi
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju/Customer value in a dynamic environment
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2008.
978-953-6148-73-8