Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marketing u suvremenom svijetu: situacijska u odnosu na postmodernu paradigmu (CROSBI ID 245123)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Kesić, Tanja ; Kursan Milaković, Ivana Marketing u suvremenom svijetu: situacijska u odnosu na postmodernu paradigmu // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 20 (2008), 1; 49-60

Podaci o odgovornosti

Kesić, Tanja ; Kursan Milaković, Ivana

hrvatski

Marketing u suvremenom svijetu: situacijska u odnosu na postmodernu paradigmu

Tema ovoga rada jest razumijevanje ponašanja potrošača i shvaćanje uloge utjecajnih čimbenika, što otvara mnoga pitanja koja se razjašnjavaju situacijskom i postmodernom paradigmom. Situacijska se paradigma temelji na konceptu impulzivne kupovine, pri čemu se kao glavna okosnica spomenute paradigme analiziraju situacijski čimbenici kao dominantni pokretači ponašanja potrošača čime se naglašava značajnost vanjskih čimbenika. S druge strane, isto tako se naglašava neizbježnost uključivanja postmoderne paradigme koja se temelji na hiperrealnosti, fragmentaciji tržišta, promijenjenim ulogama proizvodnje i potrošnje te decentriranju potrošača, a time se naglašava promjena uloge potrošača od “ribe u ribara“. Ova se temeljna promjena uloge potrošača obrađuje kroz postmodernu paradigmu koja se oslanja na kastomizaciju dopuštajući potrošaču oblikovanje marketinških elemenata i prilagodbu njegovim potrebama čime on postaje aktivan sudionik, odnosno proizvođač vlastitog iskustva. Uvažavajući ponašanje potrošača kao još uvijek jednu nepoznanicu marketinškog proučavanja, dolazi se do zaključka kako ono počiva na dvjema spomenutim paradigmama iako su iste u suprotnosti. Upravo ta suprotnost stvara temelje za integrirano razmatranje ovoga marketinškog područja ponašanja potrošača pri čemu jedno ne isključuje drugo, nego baš naprotiv nalaže prihvaćanje mnogostrukosti utjecaja koji se javljaju kao okosnica postmodernog doba, odnosno marketinga u suvremenom svijetu.

postmoderna paradigma, situacijska paradigma, impulzivna kupovina, ponašanje potrošača

nije evidentirano

engleski

Marketing in contemporary world: situational vs. postmodern paradigm

nije evidentirano

postmodern paradigm, situational paradigm, impulse buying, consumer behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (1)

2008.

49-60

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija