Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Učenje i poučavanje u okvirima interdisciplinarnoga pristupa nastavi Likovne umjetnosti (CROSBI ID 655913)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Nestić, Jasmina Učenje i poučavanje u okvirima interdisciplinarnoga pristupa nastavi Likovne umjetnosti. 2017. str. 71-72

Podaci o odgovornosti

Nestić, Jasmina

hrvatski

Učenje i poučavanje u okvirima interdisciplinarnoga pristupa nastavi Likovne umjetnosti

Predloženo izlaganje tematizirat će mogućnosti interdisciplinarnoga pristupa unutar sadržaja iz srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost, koji se pokazuje upravo kao izvrsna platforma za suštinsko povezivanje velikog broja tema sa saznanjima iz različitih područja znanosti i umjetnosti. Premda aktualni nastavni program i kurikulum u svojim smjernicama potiču interdisciplinarni pristup u nastavi, u praksi je on teško ostvariv i izvediv unutar redovne satnice predmeta te se često svodi samo na usputne poveznice. Bez obzira na takvu situaciju suvremeni zahtjevi obrazovanja usmjeravaju nas prema novim promišljanjima i težnjama u poučavanju unutar srednjoškolskih nastavnih sadržaja, u kojima je uloga profesora i njegova pristupa od neizrecive važnosti za sam nastavni proces. Stoga će se naglasak u izlaganju posebno staviti na poučavanje i učenje ovoga nastavnog pristupa u sklopu programa obrazovanja budućih profesora likovne kulture i likovne umjetnosti. Naime, na razini diplomskoga studija povijesti umjetnosti Filozofskoga fakulteta i Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, unutar nastavničkoga smjera, u radu sa studentima naglasak se pokušava staviti upravo na interdisciplinarnom pristupu sadržajima iz područja Likovne umjetnosti, kako kroz posebno osmišljen nastavni kolegij ove tematike, tako i izradom diplomskih radova studenata. Izrazito veliki dio ovih sadržaja zamišljen je u vidu prijedloga projektnih nastava za srednjoškolsku razinu obrazovanja, a u njima je naglasak stavljen na aktivno učenje i iskustveno učenje te učenika kao tvoritelja i nositelja glavnine nastavnoga procesa. Krajnji cilj ovakvoga rada sa studentima zamišljen je kroz oblikovanje mrežne stranice na kojoj će biti dostupni svi prijedlozi i materijali, namijenjeni prvenstveno profesorima kao pripomoć u oblikovanju manjih nastavnih projekata ili kao sadržaj u redovitoj učioničkoj nastavi. Predložene interdisciplinarne teme i projekti stoje kao moguća platforma za daljnje interdisciplinarno umrežavanje unutar srednjoškolskih kurikuluma, bez obzira na profil pojedine srednje škole.

Likovna umjetnost, interdisciplinarnost, visokoškolsko obrazovanje, srednjoškolsko obrazovanje, projektna nastava

nije evidentirano

engleski

Interdisciplinary Teaching and Learning of Visual Arts

nije evidentirano

Visual Arts, interdisciplinarity, higher education, secondary education, project-based learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-72.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti. Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije

predavanje

12.10.2017-13.10.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti