Učenje i poučavanje u okvirima interdisciplinarnoga pristupa nastavi Likovne umjetnosti (CROSBI ID 655913)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Nestić, Jasmina
hrvatski
Učenje i poučavanje u okvirima interdisciplinarnoga pristupa nastavi Likovne umjetnosti
Predloženo izlaganje tematizirat će mogućnosti interdisciplinarnoga pristupa unutar sadržaja iz srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost, koji se pokazuje upravo kao izvrsna platforma za suštinsko povezivanje velikog broja tema sa saznanjima iz različitih područja znanosti i umjetnosti. Premda aktualni nastavni program i kurikulum u svojim smjernicama potiču interdisciplinarni pristup u nastavi, u praksi je on teško ostvariv i izvediv unutar redovne satnice predmeta te se često svodi samo na usputne poveznice. Bez obzira na takvu situaciju suvremeni zahtjevi obrazovanja usmjeravaju nas prema novim promišljanjima i težnjama u poučavanju unutar srednjoškolskih nastavnih sadržaja, u kojima je uloga profesora i njegova pristupa od neizrecive važnosti za sam nastavni proces. Stoga će se naglasak u izlaganju posebno staviti na poučavanje i učenje ovoga nastavnog pristupa u sklopu programa obrazovanja budućih profesora likovne kulture i likovne umjetnosti. Naime, na razini diplomskoga studija povijesti umjetnosti Filozofskoga fakulteta i Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, unutar nastavničkoga smjera, u radu sa studentima naglasak se pokušava staviti upravo na interdisciplinarnom pristupu sadržajima iz područja Likovne umjetnosti, kako kroz posebno osmišljen nastavni kolegij ove tematike, tako i izradom diplomskih radova studenata. Izrazito veliki dio ovih sadržaja zamišljen je u vidu prijedloga projektnih nastava za srednjoškolsku razinu obrazovanja, a u njima je naglasak stavljen na aktivno učenje i iskustveno učenje te učenika kao tvoritelja i nositelja glavnine nastavnoga procesa. Krajnji cilj ovakvoga rada sa studentima zamišljen je kroz oblikovanje mrežne stranice na kojoj će biti dostupni svi prijedlozi i materijali, namijenjeni prvenstveno profesorima kao pripomoć u oblikovanju manjih nastavnih projekata ili kao sadržaj u redovitoj učioničkoj nastavi. Predložene interdisciplinarne teme i projekti stoje kao moguća platforma za daljnje interdisciplinarno umrežavanje unutar srednjoškolskih kurikuluma, bez obzira na profil pojedine srednje škole.
Likovna umjetnost, interdisciplinarnost, visokoškolsko obrazovanje, srednjoškolsko obrazovanje, projektna nastava
nije evidentirano
engleski
Interdisciplinary Teaching and Learning of Visual Arts
nije evidentirano
Visual Arts, interdisciplinarity, higher education, secondary education, project-based learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
71-72.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti. Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
predavanje
12.10.2017-13.10.2017
Osijek, Hrvatska