Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu (CROSBI ID 245114)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Mihić, Mirela ; Kursan Milaković, Ivana Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 22 (2010), 1; 7-28

Podaci o odgovornosti

Mihić, Mirela ; Kursan Milaković, Ivana

hrvatski

Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu

Cilj je ovog rada utvrditi povezanost demografskih, odnosno socioekonomskih obilježja potrošača te pokazatelja individualnih različitosti s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to s više pojedinačnih i jednim zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U prvom se dijelu iznose teorijska saznanja o analiziranoj problematici te prezentiraju rezultati dosadašnjih istraživanja, a u praktičnom se dijelu izlažu metodologija i rezultati istraživanja. Polazeći od problematike rada, ciljeva te rezultata prethodnih istraživanja, u radu su postavljene odgovarajuće hipoteze koje su temeljem dobivenih rezultata istraživanja uglavnom potvrđene. Tako je utvrđeno da su od razmatranih demografskih čimbenika, dob i osobito radni status povezani s najvećim dijelom pokazatelja impulzivne kupovine, kao i zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Povezivanjem prihoda kućanstva s korištenim pokazateljima impulzivnosti, dobiveni su suprotni rezultati. Naime, dok prihod kućanstva značajnije ne utječe na većinu pokazatelja impulzivnog kupovnog ponašanja, on je značajnije povezan sa skupnim čimbenikom impulzivnosti, što upućuje na to da ovaj rezultat treba uzeti s oprezom. Rezultati istraživanja također pokazuju da je većina individualnih pokazatelja (posebno inovativnost, odnosno sklonost modernom te uživanje u kupovini) povezana s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to pozitivno ili negativno, te da čimbenici individualnih različitosti značajnije od demografskih obilježja potrošača utječu na impulzivnu kupovinu. Na kraju rada navode se ograničenja istraživanja, doprinos rada, kao i smjernice za buduća istraživanja.

impulzivna kupovina, impulzivnost, demografska obilježja, čimbenici individualnih različitosti

nije evidentirano

engleski

Influence of demographic and individual difference factors on impulse buying

nije evidentirano

impulse buying, impulsivity, demographic characteristics, individual difference factors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (1)

2010.

7-28

objavljeno

0353-4790

Povezanost rada

Ekonomija