Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 907320

Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion


Vlah, Nataša; Međimorec Grgurić, Petra; Baftiri, Đana
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 1; 86-100 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 907320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion

Autori
Vlah, Nataša ; Međimorec Grgurić, Petra ; Baftiri, Đana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53 (2017), 1; 86-100

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
attention deficit hyperactivity disorder ; behavioral problems ; high school ; teacher attitudes ; learning difficulties

Sažetak
Učitelji su ključni sudionici edukacijskog uključivanja prvenstveno zbog njihove spremnosti da prihvate učenike s teškoćama, o čemu uvelike ovisi uspješna realizacija edukacijskog uključivanja. Osnovni cilj rada je ispitati demografske i profesionalne karakteristike učitelja strukovnih škola u iskazivanju stavova prema uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, problemima u ponašanju i ADHD poremećajem (dalje: stavovi). Ispitano je 568 učitelja (33% muških, M=45 godina) iz 25 srednjih strukovnih škola u Zagrebu. Mjerena su četiri kriterijska stava: potreba za stručnom pomoći učiteljima u edukacijskom uključivanju, pesimizam za uspješno edukacijsko uključivanje, doživljaj kompetentnosti za edukacijsko uključivanje i problemi suradnje s roditeljima. Promatrani prostor predikcije za formiranje stavova bili su spol, dob, stručna sprema, predmet, ukupno radno iskustvo, radno iskustvo s učenicima s teškoćama i samoiskazane poteškoće u poučavanju učenika s teškoćama. Utvrđeni su elementi formiranja pozitivnih, odnosno negativnih stavova prema edukacijskom uključivanju učenika s intelektualnim teškoćama, specifičnim teškoćama učenja, poremećajima u ponašanju i ADHD-om. Potrebna su dodatna istraživanja i implementacija dobivenih rezultata u programe cjeloživotnog obrazovanja učitelja u školama s ciljem razvijanja veće spremnosti za rad s učenicima s teškoćama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Đana Baftiri (autor)

Avatar Url Nataša Vlah (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vlah, Nataša; Međimorec Grgurić, Petra; Baftiri, Đana
Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 1; 86-100 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vlah, N., Međimorec Grgurić, P. & Baftiri, Đ. (2017) Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (1), 86-100.
@article{article, year = {2017}, pages = {86-100}, keywords = {attention deficit hyperactivity disorder, behavioral problems, high school, teacher attitudes, learning difficulties}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {53}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Relationship of demographic and professional characteristics of vocational school teachers to their attitudes towards educational inclusion}, keyword = {attention deficit hyperactivity disorder, behavioral problems, high school, teacher attitudes, learning difficulties} }

Časopis indeksira:


  • Scopus