Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale (CROSBI ID 655219)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Družinec, Vlatka ; Vlah, Nataša
hrvatski
Obrasci ponašanja u sukobima učenika osnovne škole - prijedlog mejrne skale
Cilj istraživanja je bio utvrditi kako učitelji i razrednici procjenjuju ponašanja učenika osnovne škole unutar tri pretpostavljena obrasca ponašanja u sukobima: pobjeđivanje, suradnja i izbjegavanje u sukobima. Specifičan cilj, koji je preduvjet realizacije osnovnog cilja, bio je konstruirati mjerni instrument za procjenu ponašanja učenika osnovne škole u sukobima. Pri tome polazimo od teorijskog modela ponašanja adolescenata u sukobima koji ponašanje u socijalnim sukobima klasificira u tri obrasca ponašanja: pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje/prilagodba (Vlah, 2013). Nakon što su čestice sadržajno kreirane u fokus grupi stručnjaka, u glavnom su istraživanju učitelji/razrednici od prvog do osmog razreda (N=17, M=43 godine) u dvije županije, skalom Likertovog tipa, procjenjivali 60 mogućih ponašanja svojih učenika u sukobima (N=352, M=10 godina). Pri tome je po 20 ponašanja sadržajno opisivalo svaki od tri obrasca ponašanja u sukobima. Dobivena je teorijski pretpostavljena trodimenzionalna skala procijenjenih ponašanja učenika osnovne škole u sukobima zadovoljavajućih mjernih karakteristika. Prema procjeni učitelja/razrednika, učenici najviše prihvaćaju obrazac suradnje, a najmanje obrazac pobjeđivanja u sukobima. Djevojčice i dječaci se razlikuju tako da se djevojčice češće ponašaju prema obrascu suradnje, a dječaci prema obrascu pobjeđivanja u sukobu. Kod starijih učenika se češće nego kod mlađih uočavaju obrasci suradnje i izbjegavanja. Autorice se nadaju da će predloženi instrument potaknuti njegovu buduću znanstvenu provjeru i primjenu te dati doprinos u prevenciji nekonstruktivnih ponašanja učenika u sukobima.
pobjeđivanje, suradnja, izbjegavanje, obrasci ponašanja u sukobima, osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Patterns of Behavior in Conflicts in Students of Elementary School Students - Proposition of a Measurement Scale
nije evidentirano
winning, co-operation, avoidance, patterns of conflict behavior, elementary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
110-118.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Podaci o skupu
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
predavanje
01.01.2015-01.01.2015
Opatija, Hrvatska