Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku (CROSBI ID 655197)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku // Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi / Čeliković, katarina (ur.). Subotica: Hrvatska Čitaonica, 2016. str. 73-85

Podaci o odgovornosti

Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina

hrvatski

Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku

Posebnost je digitalnih udžbenika za nastavni predmet Hrvatski jezik u tome što omogućuju interaktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja hrvatskoga standardnog jezika. Učenicima je ponuđen tematski raznolik jezični sadržaj, odnosno, učenici mogu samostalno birati put kojim će napredovati do razine predviđene Nastavnim planom i programom za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj. Digitalni udžbenici podržavaju jezične aktivnosti govorenja i slušanja, čitanja i pisanja te jezične procese u kojima učenici sudjeluju u produkciji i recepciji govorenoga i pisanoga jezika. U učenju standardnoga jezika polazi se od organskoga idioma (zavičajnoga, mjesnoga govora) koji učenici upotrebljavaju u svakodnevnoj komunikaciji. Na temelju jezičnih aktivnosti stječu komunikacijsku jezičnu kompetenciju. Također, mogu izabrati razne oblike predstavljanja sadržaja, ovisno o vlastitome afinitetu i jezičnim dosezima (slika, slika popraćena tonom, film, usmjeravanje na podatke koji omogućuju rješavanje problema itd.). Tekst je dopunjen slikama ili filmovima s mogućnošću traženja dodatnih podataka. Digitalni udžbenici nude zadatke, metodičke predloške (jezičnometodičke, književnoumjetničke i neknjiževne) te strategije za rješavanje zadataka i odabir jezičnih sadržaja za oblikovanje metodičkih situacija usklađenih s procesom učenja i učenikovim jezičnim iskustvom. Kvalitetni digitalni udžbenici sprečavaju povezivanje s neprovjerenim sadržajima na mrežnim stranicama i uključuju mnoštvo pripremljenih metodičkih materijala, komunikacijskih i problemskih zadataka. U radu ćemo prikazati funkcionalnost digitalnoga udžbenika i prednosti primjene metodičkoga instrumentarija u takvim udžbenicima. Cilj je nastave Hrvatskoga jezika omogućiti učenicima ovladavanje standardnim hrvatskim jezikom, a zavičajni je govor polazište u učenju materinskoga jezika. Digitalni sadržaji potiču učenika na percipiranje auditivne slike zavičajnoga govora koja uz primjerene metodičke postupke omogućuje približavanje standardnome hrvatskom jeziku. Digitalni metodički instrumentarij primjeren je za personalizaciju učenja. U radu se prikazuje istraživanje uspješnosti učenika u učenju standardnoga hrvatskog jezika s pomoću digitalnog udžbenika te učestalost upotrebe digitalnih udžbenika u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj.

digitalni udžbenik ; metodički instrumentarij ; zavičajni govor ; standardni jezik

nije evidentirano

engleski

From Native Speech to Standard Croatian Language Using the Methodical Instrumentation in the Digital Textbook

nije evidentirano

digital textbook ; methodical instrumentation ; native speach ; standard language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-85.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi

Čeliković, katarina

Subotica: Hrvatska Čitaonica

978-86-84783-31-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti