Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku (CROSBI ID 655197)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina
hrvatski
Od zavičajnoga govora do standardnoga hrvatskog jezika uz primjenu metodičkoga instrumentarija u digitalnome udžbeniku
Posebnost je digitalnih udžbenika za nastavni predmet Hrvatski jezik u tome što omogućuju interaktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja hrvatskoga standardnog jezika. Učenicima je ponuđen tematski raznolik jezični sadržaj, odnosno, učenici mogu samostalno birati put kojim će napredovati do razine predviđene Nastavnim planom i programom za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj. Digitalni udžbenici podržavaju jezične aktivnosti govorenja i slušanja, čitanja i pisanja te jezične procese u kojima učenici sudjeluju u produkciji i recepciji govorenoga i pisanoga jezika. U učenju standardnoga jezika polazi se od organskoga idioma (zavičajnoga, mjesnoga govora) koji učenici upotrebljavaju u svakodnevnoj komunikaciji. Na temelju jezičnih aktivnosti stječu komunikacijsku jezičnu kompetenciju. Također, mogu izabrati razne oblike predstavljanja sadržaja, ovisno o vlastitome afinitetu i jezičnim dosezima (slika, slika popraćena tonom, film, usmjeravanje na podatke koji omogućuju rješavanje problema itd.). Tekst je dopunjen slikama ili filmovima s mogućnošću traženja dodatnih podataka. Digitalni udžbenici nude zadatke, metodičke predloške (jezičnometodičke, književnoumjetničke i neknjiževne) te strategije za rješavanje zadataka i odabir jezičnih sadržaja za oblikovanje metodičkih situacija usklađenih s procesom učenja i učenikovim jezičnim iskustvom. Kvalitetni digitalni udžbenici sprečavaju povezivanje s neprovjerenim sadržajima na mrežnim stranicama i uključuju mnoštvo pripremljenih metodičkih materijala, komunikacijskih i problemskih zadataka. U radu ćemo prikazati funkcionalnost digitalnoga udžbenika i prednosti primjene metodičkoga instrumentarija u takvim udžbenicima. Cilj je nastave Hrvatskoga jezika omogućiti učenicima ovladavanje standardnim hrvatskim jezikom, a zavičajni je govor polazište u učenju materinskoga jezika. Digitalni sadržaji potiču učenika na percipiranje auditivne slike zavičajnoga govora koja uz primjerene metodičke postupke omogućuje približavanje standardnome hrvatskom jeziku. Digitalni metodički instrumentarij primjeren je za personalizaciju učenja. U radu se prikazuje istraživanje uspješnosti učenika u učenju standardnoga hrvatskog jezika s pomoću digitalnog udžbenika te učestalost upotrebe digitalnih udžbenika u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj.
digitalni udžbenik ; metodički instrumentarij ; zavičajni govor ; standardni jezik
nije evidentirano
engleski
From Native Speech to Standard Croatian Language Using the Methodical Instrumentation in the Digital Textbook
nije evidentirano
digital textbook ; methodical instrumentation ; native speach ; standard language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
73-85.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dani Balinta Vujkova - Dani hrvatske knjige i riječi
Čeliković, katarina
Subotica: Hrvatska Čitaonica
978-86-84783-31-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096