Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 59851)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna
hrvatski
Neusklađenost sadržaja zadataka za provjeru znanja učenika i obrazovnih postignuća s temeljnim ciljem nastavnog programa za Hrvatski jezik u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj
Nakon više provedenih analiza aktualnoga Nastavnoga plana i programa za osnovnu školu (MZOŠ, 2006), ostaju otvorena koncepcijska i strukturna pitanja koja se ne razmatraju ni u suvremenom procesu reforme obrazovnoga sustava. Tim je dokumentom određen sadržaj poučavanja za nastavni predmet Hrvatski jezik po nastavnim temama u okviru predmetnih područja. Za svaku su temu definirani ključni pojmovi i obrazovna postignuća. Ti se elementi odnose na vrstu, opseg i dubinu sadržaja poučavanja u pojedinom ciklusu te bi se trebali omogućiti učenicima stjecanje znanja potrebnoga za razvoj jezične kompetencije. Obrazovna su postignuća određena tako da se mogu prepoznati kognitivni procesi u domeni kojih učenici trebaju ovladati pojedinim sadržajem, ali se u radu problematizira razina znanja koja je predviđena. Dosadašnja metodička istraživanja pokazuju da učitelji misle kako učenicima treba ponuditi više sadržaja učenja/poučavanja no što im je ponuđeno aktualnim programom, stoga u manjoj mjeri poučavaju i ispituju sadržaj zadatcima za ispitivanje više razine znanja i kognitivnih procesa no što je zadano obrazovnim postignućima. Istraživački se problem odnosi na ispitivanje vrste zadataka kojima učitelji provjeravaju znanja učenika o imenicama u primarnom obrazovanju.
sadržaj poučavanja ; zadatci za ispitivanje znanja ; hrvatski jezik
nije evidentirano
engleski
The Incompatibility of the Tasks Intended to Evaluate Pupils' Knowledge and Educational Achievements With the Core Objective of the Curriculum for the Subject Croatian Language in the Primary Schools of the Republic of Croatia
nije evidentirano
assessment tasks ; Croatian Language ; teaching content
nije evidentirano
Podaci o prilogu
123-135.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kakovost in ocenjevanje znanja
Devjak, Tatjana ; Saksida, igor
Ljubljana:
2017.
978-961-253-212-3