Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena kemijske konceptualne osnove pri rješavanju ispita iz biologije na državnoj maturi (CROSBI ID 415663)

Ocjenski rad | diplomski rad

Brandić, Sara Primjena kemijske konceptualne osnove pri rješavanju ispita iz biologije na državnoj maturi / Radanović, Ines (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Brandić, Sara

Radanović, Ines

hrvatski

Primjena kemijske konceptualne osnove pri rješavanju ispita iz biologije na državnoj maturi

Ovim radom željela se ispitati uspješnost upotrebe kemijskih koncepata u zadacima iz biologije kao interdisciplinarne potpore za objašnjenje bioloških koncepata uz utvrđivanje korelacije ukupne uspješnosti na ispitui pojedinog odgovora učenika. Kao dodatni cilj željela se utvrditi i sposobnost mladog nastavnika za uspješno uočavanje konceptualnih razlika pri interpretaciji odgovora učenika. Analizirana su odabrana pitanja otvorenog tipa sa ispita državne mature iz biologije provedenih u ljetnom roku 2014., 2015. i 2016. godine na uzorcima od po 250 učenika. Izdvojeno je 11 pitanja interdisciplinarnog karaktera, s naglaskom da ta pitanja nisu ciljano sastavljana kao integracijska. Analiza je provedena u skladu s Nastavnim programom za određeni razred i ispitnim katalozima za državnu maturu iz biologije i kemije kao referentnim točkama konceptualnog okvira i predviđenih ishoda učenja. Kognitivna kvaliteta odgovora učenika utvrđena je specifičnim kodiranjem u kategorije biološkog značenja razumijevanja svakog odgovora, pri čemu je uspoređeno kodiranje iskusnih nastavnika biologije i mladog nastavnika. Zbog potvrđenih problema u integraciji znanja pri obrazloženju bioloških procesa i pojava, odabrana su pitanja iz provedenih ispita državne mature uz koncepte difuzije i osmoze te je na uzorku 105 učenika iz 3 gimnazije provjerena usvojenost i s obzirom na namjeru pristupa ispitu državne mature. U odnosu na ostale učenike, učenici koji planiraju pisati ispit iz biologije su u većem broju ponudili odgovore za koje je utvrđeno konceptualno razumijevanje.

biološki koncepti, interdisciplinarni zadaci biologije i kemije, specifično kodiranje, odgovori učenika, interpretacija bioloških procesa i pojava

nije evidentirano

engleski

The application of the conceptual basis in chemistry in biology state graduation exam solving

nije evidentirano

biological concepts, interdisciplinary tasks in biology and chemistry, specific coding, student answers, biological processes and phenomena interpretation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

91

17.11.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija