Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće (CROSBI ID 654937)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Rabar, Danijela ; Manzin, Bojana ; Kalebić, Maja Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće // Modeliranje i matematika / Gortan, Robert (ur.). Zagreb: Matematičko društvo "Istra", 2017. str. 339-348

Podaci o odgovornosti

Rabar, Danijela ; Manzin, Bojana ; Kalebić, Maja

hrvatski

Poticanje aktivne uloge darovitih učenika u poučavanju matematike za prvašiće

Matematika je danas mnogim učenicima najomraženiji i najteži nastavni predmet. Takav negativan stav već kod predškolske djece nažalost stvara okolina, pa matematika s vremenom postaje „problem“ koji se sve češće rješava individualnim instrukcijama i sve više senzacionalistički interpretira u javnosti i medijima. Tako se čuju razna opravdanja za loš uspjeh iz matematike, a katkad se ide tako daleko da se taj predmet nastoji istisnuti. Budući je matematika univerzalni model prirode na kojem se zasnivaju umjetnost, filozofija i brojne znanosti, potrebno je pronaći sveobuhvatno, temeljito i trajno rješenje ovog „problema“ kroz stvaranje pozitivnog stava prema matematici od najranijeg djetinjstva. S obzirom da su teškoće u razumijevanju osnovnih matematičkih pojmova često uzrokovane poučavanjem matematike s gledišta odraslih osoba, poželjno je dobiti kvalitetan uvid u to kako o matematici razmišljaju djeca. Problemskim zadatcima bliskim učeničkoj svakodnevici moguće je poticati i razvijati matematičko modeliranje od prvog susreta s matematikom. Konstruktivizam u nastavi i pretpostavlja učenje svih nastavnih sadržaja povezano i primjenjivo u svakodnevnim životnim situacijama. Za učenike koji pokažu veći interes i nadarenost za matematiku izrazito je važno ponuditi projektnu nastavu. U ovome radu riječ je o jednom takvom projektu, naslovljenom „Zabavna matematika za prvašiće“, kojega je izradila učenica drugog razreda osnovne škole. Njime se matematika prvoga razreda želi predstaviti na zabavan i djeci privlačan način, iz perspektive njihove vršnjakinje. Kao rezultat tih nastojanja, nastala je knjiga u kojoj su najprije predstavljeni brojevi, zatim zadatci riječima, rebusi s brojevima, matematičke igre, kvizovi, glavolomke i mozgalice, a sve kroz stihove i šaljive ilustracije, s naglaskom na ljepoti matematike.

matematika, prvašići, brojevi, zabava, igra

nije evidentirano

engleski

Encouraging the active role of gifted pupils in teaching maths for first graders

nije evidentirano

mathematics, first graders, numbers, fun, play

nije evidentirano

Podaci o prilogu

339-348.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Modeliranje i matematika

Gortan, Robert

Zagreb: Matematičko društvo "Istra"

978-953-56797-2-1

Podaci o skupu

10. stručno-metodički skup Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi

predavanje

10.11.2017-12.11.2017

Pula, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Pedagogija