Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama (CROSBI ID 415578)

Ocjenski rad | diplomski rad

Burušić, Josipa Razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama / Tena Velki (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2017

Podaci o odgovornosti

Burušić, Josipa

Tena Velki

hrvatski

Razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama

Osnovni je cilj ovoga rada bio provjeriti razlikuju li se roditelji, učenici i nastavnici u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama i u kojim se komponentama stava (afektivna komponenta-nelagoda u interakciji, kognitivna komponenta-implikacije devijantnih karakteristika i segregacija, kognitivna komponenta-tragično sagledavanje) koje skupine sudionika najviše razlikuju. U istraživanju je sudjelovalo 740 učenika (59, 3% muškog spola i 32, 6% ženskog spola) iz prvih, drugih i trećih razreda srednjih škola s prosječnom dobi od 16, 08 godina (SD=0, 92). Sudjelovala su i 192 roditelja (25% očeva i 75% majki), a njihova prosječna dob je bila 45, 28 godina (SD=6, 03) te 196 nastavnika (26, 5% muškog spola i 60, 7% ženskog spola) s prosječnom dobi od 42 godine (SD=10, 54). Raspon radnoga staža nastavnika kretao se od nekoliko mjeseci do 37 godina i u prosjeku je iznosio 14, 63 godine (SD=10, 23). Svi sudionici popunili su Skale stavova prema osobama s tjelesnim teškoćama (KKS i AKS) (Pedisić i Vulić-Prtorić, 2002). Utvrđeno je da se učenici razlikuju u stavovima prema osobama s tjelesnim teškoćama u odnosu na roditelje i nastavnike. Iako sve skupine sudionika pokazuju blago pozitivne stavove, učenici ipak imaju manje pozitivan stav prema osobama s tjelesnim teškoćama. U svim ispitanim komponentama stava, roditelji i nastavnici ne razlikuju se u stavovima, dok učenici osjećaju veću nelagodu u interakciji s osobama s tjelesnim teškoćama, skloniji su impliciranju devijantnih karakteristika i segregaciji osoba s tjelesnim teškoćama te ih sažaljevaju u većoj mjeri nego roditelji i nastavnici

tjelesne teškoće, stavovi, učenici, roditelji, nastavnici

nije evidentirano

engleski

Differences in attitudes towards people with physical disabilities among parents, students and teachers

nije evidentirano

physical difficulties, attitudes, students, parents, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

14.11.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Psihologija