Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju (CROSBI ID 415501)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Košir, Marija Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju / Ražnjević Zdrilić, Marijana (mentor); Zadar, Sveučilište u Zadru, . 2017

Podaci o odgovornosti

Košir, Marija

Ražnjević Zdrilić, Marijana

hrvatski

Primjena načela etičnosti u poslovnom komuniciranju

Poslovna komunikacija je međusobna interakcija sudionika komunikacijskog procesa s ciljem poticaja ostvarenja i/ili potpomaganja u poboljšanju pozitivnih poslovnih rezultata. Predstavlja oblik neformalnoga komuniciranja unutar određene organizacije između radnih skupina i ostalih poslovnih subjekata. Prilikom uspostavljanja poslovne komunikacije bitno je dobro se informirati o klijentima s kojima komuniciramo i važan je također način komuniciranja. Za razliku od 20. stoljeća, u 21. stoljeću poslovna komunikacija postaje dvosmjerna i višesmjerna što sa sobom donosi mnoge rizike koji su etičke prirode. Misleći na etičnost, tada se treba fokusirati na različitosti prilikom poslovne komunikacije koje se javljaju zbog kulturnih prepreka, a to su: etnocentrizam, ksenofobija, stereotipiziranje i kulturni pluralizam. Etika je nauka o moralu i pomaže u razumijevanju moralnog djelovanja. U području poslovne etike prihvaćaju se različitosti klijenata i također ih se poštuje kako bi se poboljšalo poslovanje poduzeća. U tom slučaju se ne smije manipulirati podacima ili iskrivljavati istinu. Izdvojene su dvije važne karike unutar poslovne etike, a to su etika prava i komunikacijska etika. Etika prava obuhvaća područje ljudskih prava i kodeksa te je njihova važnost u poticanju razvoja komunikacije pojedinaca i njihovu promišljanju o etičnosti i moralnosti. Kod kodeksa su važne stavke poput lojalnosti, neovisnosti, profesionalnosti i objektivnosti. Prilikom spomena na ljudska prava, mislimo na prava svakog čovjeka koja su uređena Poveljom Ujedinjenih naroda. Prema toj Povelji, svaki čovjek ima pravo na samoodređenje, slobodu, vlasništvo i život. Sljedeće područje etike koje je iznimno važno jest komunikacijska etika. U današnje vrijeme vrlo zapostavljeno područje koje se bavi proučavanjem skupa tradicija i običaja zasnovanih na ljubaznosti, logici i etici, dakle, to su pravila ponašanja kojih se treba pridržavati u društvu. Takva pravila ponašanja predstavljaju bonton. Ovo područje se smatra iznimno važnim jer se njegovim stalnim izučavanjem u poslovnom svijetu predstavljamo u najboljem mogućem svjetlu što s poslovnog, što s privatnoga aspekta. Kako se svijet mijenja, tako se mijenjaju i pravila ponašanja, kojima se treba prilagoditi. Poslovna etika u Hrvatskoj započinje 2005. godine kada su Hrvatska gospodarska komora i UNDP-ov Global Compact pokrenuli projekt Kodeks etike u poslovanju, koji promovira etično poslovanje. Kodeks je prihvatilo 400 tvrtki u Hrvatskoj.

poslovna etika, poslovno komuniciranje

nije evidentirano

engleski

The application of the principle of ethics in business communication

nije evidentirano

business ethics, business communication

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

14.11.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zadru

Zadar

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti