Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 244250)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sunko, Esmeralda Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 4; 601-621

Podaci o odgovornosti

Sunko, Esmeralda

hrvatski

Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju

U radu je prikazan odnos prema djeci s teškoćama u razvoju od početka ljudske zajednice do danas. Odnosi društvene zajednice prema djeci s teškoćama u razvoju ograničavani su i obilježavani različitim karakteristikama društva u određenim povijesnim događanjima. Ekonomska i politička zbivanja snažno su utjecale na segregaciju djece s teškoćama u razvoju. Segregirajući odnos i predrasude prema osobama s invaliditetom, a posebno prema djeci s teškoćama u razvoju trajala su tisućama godina. Povijesne činjenice pokazuju da se nuđenjem većih mjera socijalne zaštite i nametanjem pasivizacije osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju smanjuju mogućnost društvene rehabilitacije. U nekim drugim razdobljima, posebno nakon različitih pošasti i ratnih razaranja, odnos društva prema marginaliziranim članovima mijenjao se, otvarajući im prostor uključivanja u rad i obrazovanje. U radu je prikazano kako su spomenute politike i filozofski pravci utjecali su na stvaranje vrijednosti i uvjerenja šire društvene zajednice prema djeci s teškoćama u razvoju. Danas, za ostvarivanje odgoja i obrazovanja u inkluzivnom društvu, samo zakonodavstvo koje je izrazito važno i jasno, ipak je nedovoljno bez principa prilagođenih odgoju i obrazovanju svake zajednice.

društveni odnos ; inkluzija ; integracija ; institucionalizacija ; marginalizirane osobe ; segregacija

nije evidentirano

engleski

Socio Historical Context of Education to the Children with Disabilities

nije evidentirano

social relation ; inclusion ; integration ; institutionalization ; marginalized people ; segregation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65 (4)

2016.

601-621

objavljeno

0037-654X

1848-0756

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice