Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Populizam i izborna kampanja: 'Povratak otpisanog' Željka Keruma na hrvatsku političku scenu (CROSBI ID 654699)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mustapić, Marko ; Perasović, Benjamin ; Derado, Augustin Populizam i izborna kampanja: 'Povratak otpisanog' Željka Keruma na hrvatsku političku scenu // International Conference Media, Democracy, Populism 2017: Book of Abstracts / Mihaljinac, Nina ; Radulović, Neda (ur.). Beograd: Fakultet dramskih umjetnosti u Beogradu, 2017. str. 80-81

Podaci o odgovornosti

Mustapić, Marko ; Perasović, Benjamin ; Derado, Augustin

hrvatski

Populizam i izborna kampanja: 'Povratak otpisanog' Željka Keruma na hrvatsku političku scenu

Populizam ima izražen antidemokratski karakter. Usmjerenost protiv političke elite, različitih manjinskih društvenih skupina i institucija čine njegova ključna obilježja. Mudde (2004) upozorava da je populizam postao dio mainstream politike i da se zbog toga može govoriti o 'populističkom duhu vremena'. Istraživački pristupi populizmu su raznoliki, ali među njima valja izdvojiti dva ključna pristupa: populizam kao oblik političkog stila populizam kao ideologija. Znanstvena istraživanja populizma u Hrvatskoj učestala su tek u posljednjih godina. Tada se ujedno javljaju posve novi populistički akteri u Hrvatskoj. Istraživanja ukazuju na postojanje populističke retorike kod pojedinih 'mainstream' političara, ali i posve novih 'ideološki utemeljenih' populističkih aktera. Pritom je razvidno da dio političara koji se koristi populističkom retorikom djeluje na nacionalnoj razini, a dio u fokusu ima lokalnu razinu. Među potonje spada i splitski poduzetnik Željko Kerum (Grbeša i Šalaj, 2014), pobjednik izbora za Gradonačelnik Splita 2009. u drugom krugu (57%) i osvojenom relativnom većinom u gradskom vijeću. Na lokalnim izborima 2013. Kerum je u Splitu doživio teški poraz, na parlamentarnim izborima 2015. njegova stranka bila je daleko ispod izbornog praga, a na izvanrednim parlamentarnim izborima 2016. nije ni izašla s kandidacijskim listama. Usprkos naglom političkom usponu i još bržem padu, na lokalnim izborima 2017. događa se dramatičan preokret i povratak Željka Keruma na političku scenu. Iako je svega par mjeseci prije izbora za splitskog gradonačelnika bio potpuni autsajder, u prvom krugu je imao najbolji rezultat (30%) i drugi rezultat liste za gradsko vijeće (19%). Usprkos tijesnom porazu u drugom krugu izbora za gradonačelnika, 2017. je definitivno bila neočekivano bila godina njegovog munjevitog povratka na političku scenu u Hrvatskoj. Njegov uspjeh u znatnoj mjeri počiva na političkoj komunikaciji na društvenim mrežama. U ovom radu iznosimo tehnološke i sadržajne osobine postova Željka Keruma na službenom Facebook profilu u kampanji za izbore za Gradonačelnika Splita 2017.

populizam, politička komunikacija, izborna kampanja, Hrvatska, Željko Kerum

nije evidentirano

engleski

Populism and an electoral campaign: The return of the ‘outcast’ Željko Kerum to the Croatian political scene

nije evidentirano

populism, political communication, electoral campaign, Croatia, Željko Kerum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-81.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

International Conference Media, Democracy, Populism 2017: Book of Abstracts

Mihaljinac, Nina ; Radulović, Neda

Beograd: Fakultet dramskih umjetnosti u Beogradu

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija Mediji. demokracija, populizam 2017 - International Conference Media, Democracy, Populism 2017

predavanje

09.11.2017-10.11.2017

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Politologija, Sociologija