Etika u promociji farmaceutskih proizvoda (CROSBI ID 415294)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Vakufac, Jasmin
Škare, Vatroslav
hrvatski
Etika u promociji farmaceutskih proizvoda
Svako poduzeće nastoji povećati svoju profitabilnost ili povećati svoj udio na tržištu. Na putu do ostvarivanja navedenih ciljeva, poduzeća najčešće ne preispituju etičnost svojih odluka. Etika postoji koliko i marketing, te je nesumnjivo da ona mora biti dio poslovanja svakog poduzeća. Pozitivna strana primjene etike u poslovanju je poboljšanje imidža poduzeća u javnosti ili je moguća predispozicija za ostvarivanje konkurentske prednosti. S druge strane, poduzeća koja ne primjenjuju etično ponašanje u poslovanju, kroz određeni vremenski period će narušiti svoj imidž i u najgorem slučaju, prestati biti odabir kod potrošača. Promocijom poduzeća nastoje odaslati određenu poruku, privući pažnju javnosti ili se diferencirati od ostalih. Ono što je za poduzeće važno je interpretacija i reakcija primatelja na primljenu poruku. Ciljna javnost promotivne napore poduzeća može procijeniti kao neetičnima i uzrokovati val negativnih mišljenja kod javnosti općenito. U posljednje vrijeme, pod posebnim povećalom su promotivne aktivnosti poduzeća u farmaceutskoj industriji čiji postupci i odluke ponekad prelaze granice etičnog ponašanja. Poduzeća iz farmaceutske industrije se najčešće indirektno obraćaju potrošačima, odnosno putem njihovih liječnika nastoje prodati svoj proizvod.Predmet ovog rada je kroz proučavanje literature prikazati etiku kao važnu komponentu poslovanja poduzeća, ali isto tako i prikazati elemente promocijskog miksa sa etičkog aspekta. Konačni cilj je istaknuti važnost primjene etičnog ponašanja u promoviranju farmaceutskih proizvoda i prikazati kritike koje se javljaju u promoviranju takve vrste proizvoda.
etika ; promocija ; promocijski miks ; farmaceutski proizvodi
nije evidentirano
engleski
Ethical issues in marketing communication of pharmaceutical products
nije evidentirano
ethics ; promotion ; promotional mix ; pharmceutical products
nije evidentirano
Podaci o izdanju
36
29.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb