Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca (CROSBI ID 415288)

Ocjenski rad | diplomski rad

Preradović, Saša Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca / Franc, Renata (mentor); Maričić, Jelena (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatski studiji, . 2017

Podaci o odgovornosti

Preradović, Saša

Franc, Renata

Maričić, Jelena

hrvatski

Povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa srednjoškolaca

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost između obiteljskih stresora, načina suočavanja sa stresom i sociometrijskog statusa kod srednjoškolaca. Sudjelovalo je 214 učenika drugih i trećih razreda dviju zagrebačkih gimnazija. Sudionici su ispunili upitnik sociodemografskih varijabli, Upitnik svakodnevnog stresa i doživljenih stresora, Upitnik načina suočavanja sa stresnim situacijama Endlera i Parkera, Skalu dječje percepcije sukoba među roditeljima i procijenili druge učenike HIFTO metodom. Utvrđena je značajna negativna povezanost popularnosti učenika s prisutnosti i uznemirenosti svakodnevnim stresom, suočavanjem usmjerenim na emocije, okrivljavanjem zbog roditeljskih sukoba, prijetnjom roditeljskih sukoba i pripisivanjem negativnih značajki roditeljskim sukobima te pozitivna sa suočavanjem usmjerenim na problem i odnose s drugima. Utvrđena je i značajna negativna povezanost emocionalnog odnosa sa suočavanjem usmjerenim na emocije, a pozitivna sa suočavanjem usmjerenim na probleme i na odnose s drugima. Provedene su dvije regresijske analize, jedna s kriterijem popularnosti, a druga s kriterijem emocionalnog odnosa, u dva bloka. U predviđanju popularnosti u drugom koraku objašnjeno je 6, 9% varijance s jednim značajnim prediktorom - prihodima u obitelji. Pri predikciji emocionalnog odnosa niti jedan prediktor nije se pokazao značajnim, kao niti postotak objašnjene varijance. Utvrđena je i značajno manja popularnost učenika kojima je u zadnje 3 godine rođen brat ili sestra ili su imali financijske teškoće u obitelji. Također, pokazalo se kako se odbačeni učenici značajno više samookrivljavanju zbog roditeljskih sukoba od nediferenciranih učenika te da popularni učenici imaju značajnije viši emocionalni odnos prema drugima od odbačenih. Unatoč ograničenjima rezultati pružaju korisne spoznaje i temelj za buduća istraživanja u kojima je prijedlog proširivanje uzorka i procjena osobina ličnosti, agresivnosti i depresije.

stres, obiteljski stresori, suočavanje sa stresom, sociometrijski status

nije evidentirano

engleski

Correlation between family stressors, coping strategies and sociometric status of high school students

nije evidentirano

stress, family stressors, coping strategies, sociometric status

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

12.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija