Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pedagogijski pogled na strateške europske odgojno- obrazovne dokumente (CROSBI ID 243950)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Komar, Zvonimir Pedagogijski pogled na strateške europske odgojno- obrazovne dokumente // Život i škola = Life and school, 62 (2016), 3; 25-37

Podaci o odgovornosti

Komar, Zvonimir

hrvatski

Pedagogijski pogled na strateške europske odgojno- obrazovne dokumente

Promišljanje ovoga rada kreće od postavke da je pri analizi, kritici i promišljanju alternativa današnjih razvojnih i obrazovnih strategija Europske unije centralan, a gotovo redovito izostajući moment, onaj njihovog teorijsko- pedagogijskog utemeljenja. Bilo da se radi eksplicitno o nacrtima za reformu visokog obrazovanja, bilo da se o cjelovitom sustavu odgoja i obrazovanja govori kao o podsustavu šireg gospodarskog sustava, perspektiva iz koje se kreće je ona samorazumljivosti pretpostavljenih, funkcionalno određenih ciljeva, pri čemu se pitanja reformi potom svode na tehničke kategorije standardizacije proizvoda, kontrole kvalitete, stroge svrsi-shodnosti, eksplicitne mjerljivosti, ponovljivosti i efikasnosti u odnosu input-output. U tako postavljenom okviru, teorijsko-pedagogijsko mišljenje nužno iščezava, čime se gubi svaki kritički, emancipatorski i humanističko-razvojni potencijal odgoja i obrazovanja, a didaktika kao odvojena od problema opće pedagogije, sistematske pedagogije i filozofije odgoja biva reducirana na puku odgojno-obrazovnu tehniku. Teza rada je da se pri pedagogijskom kritičkom čitanju u centralnoj ideji današnjih EU reformi obrazovanja (počevši od Sorbonske i Bolonjske deklaracije, preko Lisabonske strategije, pa da Europe 2020 strategije i Rethinking education inicijative) otkriva jedna nereflektirana ideja obrazovanja usmjerenog na cilj, koja je vrlo usporediva sa idejama teorijsko-pedagogijski prevladanih američkih teoretičara kurikuluma s početka i prve polovice 20. stoljeća poput Franklina Bobbitta i Ralpha Tylera. U prirodnom suživotu takvih obrazovnih ideja i suvremenog neoliberalnog kapitalizma, pedagogijskom oku se nameće pitanje - je li ono što danas u Europskoj uniji nastupa pod imenom reforme obrazovanja kretanje prema istinskom "europskom obrazovanju" ili se ipak radi o konačnoj smrti europskog obrazovanja i duha.

humanziam, ideja, pedagogija, reforma, performativnost

izvanredni broj - Didaktički izazovi II

engleski

The pedagogical View on the Strategic European Documents

nije evidentirano

humanism, idea, pedagogy, reform, performativity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (3)

2016.

25-37

objavljeno

0044-4855

1849-0972

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice