Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Važnost internih i eksternih mehanizama korporativnog upravljanja za društveno odgovorno i održivo poslovanje banaka (CROSBI ID 59667)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Radman Peša, Anita ; Lukavac, Marko ; Prohaska, Zdenko Važnost internih i eksternih mehanizama korporativnog upravljanja za društveno odgovorno i održivo poslovanje banaka // Financije na prekretnici:Imamo li snage za iskorak? / Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 227-252

Podaci o odgovornosti

Radman Peša, Anita ; Lukavac, Marko ; Prohaska, Zdenko

hrvatski

Važnost internih i eksternih mehanizama korporativnog upravljanja za društveno odgovorno i održivo poslovanje banaka

Društveno odgovorno poslovanje banaka postaje imperativ u posljednjem desetljeću za dugoročnost poslovanja, kako samih banaka, tako i cijele ekonomije. Ono se ogleda u mnogočemu, od odnosa prema zaposlenicima pa do spremnosti na financiranje društvenih projekata, ali u kontekstu bankarstva, suštinski se odnosi na etičnost cjelokupnog poslovanja banke, tj. na način na koji banka ostvaruje svoje profitne ciljeve. Korporativno upravljanje predstavlja model koji, pomoću internih i eksternih mehanizama, svim dionicima omogućuje zadovoljenje interesa koji proizlaze iz poslovanja banke. Konkretno, banka ostvaruje svoju profitabilnost vodeći računa o društvenim interesima, što u dugom roku rezultira stabilnim bankarskim sustavom koji počiva na zdravoj realnoj ekonomiji. Tzv. „model keiretsu“, koji je karakterističan za Japan, primjer je pozitivne prakse suradnje i usuglašavanja ciljeva banke i dionika. S druge strane, daleko češći slučaj je onaj u kojemu banke nisu primarno orijentirane na potrebe klijenata. Banke često imaju dominantnu poziciju u odnosu na klijente jer im predstavljaju jedini stabilan izvor sredstava, a usto bankarski sustavi nerijetko imaju karakteristike oligopola, što najviše dolazi do izražaja u uvjetima recesije. U oligopolnim sustavima tržišna utakmica s drugim bankama ne utječe pozitivno ni na unaprjeđenje poslovnih procesa, a kamoli na odnos prema klijentima i podizanje ljestvice odgovornosti banaka.

održivo i društveno odgovorno poslovanje, interni mehanizmi korporativnog upravljanja, eksterni mehanizmi korporativnog upravljanja, model keiretsu, oligopol u bankarstvu

nije evidentirano

engleski

Importance of internal and external corporate governance mechanisms for socially responsible and sustainable banking operations

nije evidentirano

sustainable and socially responsible business, internal mechanisms Corporate Governance, External Corporate Mechanisms management, keiretsu model, banking oligopoly

nije evidentirano

Podaci o prilogu

227-252.

objavljeno

Podaci o knjizi

Financije na prekretnici:Imamo li snage za iskorak?

Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario

Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7813-34-5

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice