Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marketing i kvaliteta života (CROSBI ID 485082)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Franjić, Zoran Marketing i kvaliteta života // Razvojna strategija i marketing grada i županije / Rocco, Fedor (ur.). Sisak: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2002. str. 173-182-x

Podaci o odgovornosti

Franjić, Zoran

hrvatski

Marketing i kvaliteta života

Kvaliteta života se posljednjih četrdesetak godina u razvijenim zemljama svijeta svestrano istražuje i o tome izvještava. Znatno se manje o ovoj sintagmi piše u tranzicijskim zemljama, a u Hrvatskoj se osobito zbog relativno nedavno završenog rata o tome sporadično izvještavalo samo sa nekih aspekata (psihologije, neki segmenti medicine, sociologije). Sa marketinškog gledišta u Hrvatskoj o tom suvremenom i globalnom fenomenu uopće ne postoje praćenja i izvješća. U svijetu postoji izuzetno širok dijapazon, tj. različiti aspekti praćenja i promatranja kvalitete života (kvaliteta života u gradu, u selu, djece razne uzrasti, studenata, pojedinaca, obitelji, starijih osoba, žena, bolesnih po raznim dijagnozama, homoseksualaca, raznih etničkih i vjerskih grupa, kvaliteta života na radnim mjestima, stanovanjima i gotovo bezbroj raznih drugih nenavedenih aspekata). Za praćenje kvalitete života sa marketinškog gledišta polazište je svakako Maslovljeva hijerarhija potreba i ljestvice vrijednosti kod pojedinih navedenih i nenavedenih segmenata. Po makro marketinškoj teoriji sugerira se prisutnost marketing koncepcije u svim sustavima društva koji mogu, a mogu svi, poboljšati kvalitetu života, od poljoprivreda, industrije, turizma, prometa do zdravstva, obrazovanja, vjerskih ustanova, policije i slično. Subjekti navedenih i nenavedenih ljudskih djelatnosti kreiraju i razvijaju proizvode, usluge, ideje, ljude, gradove, lokalitete (P-1), koji imaju neku vrijednost i cijenu (P-2), promiču ih (P-3), plasiraju (P-4) preko svojih zaposlenika (P-5) u svojim ili tuđim prostorima (P-6), gdje se odvija proces (P-7) koji bi trebao biti u stalnom progresu (P-8), kao i svi prethodni 7P, a ovime se marketinški izravno djeluje na poboljšanje kvalitete života u nekoj sredini. Svrha je ovog rada skrenuti pozornost i podsjetiti hrvatsku marketing znanost na mogućnost izuzetnog doprinosa marketinga poboljšanju kvalitete života, te izuzetnoj aktualnosti ove problematike u svijetu, sa kritičkim osvrtom na deficitarnost marketinških istraživanja i praćenja u svezi ovog konstrukta u Hrvatskoj.

marketing; kvaliteta života

nije evidentirano

engleski

Marketing and quality of life

nije evidentirano

marketing; quality of life

nije evidentirano

Podaci o prilogu

173-182-x.

2002.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Razvojna strategija i marketing grada i županije

Rocco, Fedor

Sisak: Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)

Podaci o skupu

Razvojna strategija i marketing grada i županije

predavanje

04.05.2002-05.05.2002

Sisak, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija