Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije (CROSBI ID 243691)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Rovan, Daria ; Šimić, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije // Psihologijske teme, 26 (2017), 3; 649-673. doi: 10.31820/pt.26.3.8

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria ; Šimić, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije

Uključenost učenika predstavlja značajnu odrednicu kvalitete obrazovnih ishoda te je važno ispitati moguće mehanizme koji utječu na uključenost učenika u učenje. U ovom istraživanju cilj je bio ispitati uključenost u specifičnom kontekstu učenja kemije te njenu povezanost s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima. Konkretno, ispitan je doprinos subjektivne vrijednosti kemije, samoefikasnosti u kemiji, samoefikasnosti u samoregulaciji i epistemičkih uvjerenja u objašnjavanju individualnih razlika u kognitivnoj, bihevioralnoj i emocionalnoj uključenosti učenika na nastavi kemije. Također je ispitana medijatorna uloga motivacijskih uvjerenja u odnosu između epistemičkih uvjerenja i uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika opće gimnazije. Učenici su ispunjavali skale uključenosti, subjektivne vrijednosti, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji učenja i epistemičkih uvjerenja (evaluacija i nedvojbenost). Regresijskim jednadžbama objašnjen je značajan dio varijance svih dimenzija uključenosti u nastavu i učenje kemije. Dobiveni su slični obrasci povezanosti kognitivne, bihevioralne i ugodne emocionalne uključenosti s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima, dok neugodna emocionalna uključenost pokazuje drugačije obrasce povezanosti. Subjektivna vrijednost i samoefikasnost u samoregulaciji učenja pokazali su se kao značajni prediktori kognitivne i bihevioralne uključenosti, dok ugodnu emocionalnu uključenost predviđaju još i uvjerenja o evaluaciji. Samoefikasnost i nedvojbenost značajno predviđaju neugodnu emocionalnu uključenost. Rezultati medijacijskih analiza ukazuju da su sve testirane povezanosti epistemičkih uvjerenja i pojedinih dimenzija uključenosti ili potpuno ili djelomično posredovane motivacijskim uvjerenjima. Kao ključni medijator u povezanostima epistemičkih uvjerenja s kognitivnom, bihevioralnom i ugodnom emocionalnom uključenosti izdvojila se subjektivna vrijednost kemije, a u odnosu s neugodnom emocionalnom uključenosti samoefikasnost u kemiji.

epistemička uvjerenja, subjektivna vrijednost, samoefikasnost, uključenost

nije evidentirano

engleski

The relationship between epistemic and motivational beliefs and student engagement in chemistry

nije evidentirano

epistemic beliefs, subjective task value, self-efficacy, student engagement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (3)

2017.

649-673

objavljeno

1332-0742

10.31820/pt.26.3.8

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost