Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja? (CROSBI ID 59639)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lončar, Iris ; Golemac, Zrinka ; Arapović, Ana Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja? // Financije na prekretnici : imamo li snage za iskorak? : in memoriam prof.dr.sc. Ivo Sever / Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 137-152

Podaci o odgovornosti

Lončar, Iris ; Golemac, Zrinka ; Arapović, Ana

hrvatski

Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja?

Financijska pismenost, koja implicira financijska znanja, sposobnosti, vještine, te iz toga proizlazeća ponašanja, primarno se razvija redovitim obrazovanjem, te je u prvom redu utemeljena na znanjima usvojenima tijekom obrazovnih procesa. Ista se potom nadograđuje suočavanjem s financijskim izazovima života i profesionalnim napredovanjima pojedinaca, no često je ta nadogradnja popraćena nepotrebnim pogreškama i problemima koji su posljedica nepostojanja nužnog, formalno stečenog predznanja. Cilj ovoga rada je ispitati pruža li postojeći srednjoškolski obrazovni sustav u Hrvatskoj potrebnu ili barem osnovnu razinu financijskog znanja učenicima kako bi na temelju toga znanja mogli odgovorno upravljati financijama i donositi kvalitetne financijske odluke. U tu svrhu je koncipiran anketni upitnik koji je strukturiran u suglasju s najboljom međunarodnom praksom. Pomoću njega je provedeno empirijsko istraživanje realne razine financijskog znanja skupa od 4.601 srednjoškolca iz Dubrovačko-neretvanske županije. Odgovarajućim statističkim metodama analizirani su prikupljeni podaci te je utvrđena zabrinjavajuće niska razina financijskog znanja anketirane populacije. Dobivena slika financijskog (ne)znanja kongruentna je s utvrđenim globalnim trendovima i ukazuje na nužnost jačanja financijskog znanja i financijske pismenosti mladih, i to prvenstveno uključivanjem ekonomskih/financijskih sadržaja u srednjoškolske nastavne programe čime bi se učenici osposobili za uključivanje u sve kompleksnije globalne ekonomske i financijske tokove.

obrazovanje ; financijsko znanje ; srednjoškolci ; empirijsko istraživanje

nije evidentirano

engleski

Does the high school education result with a satisfactory level of financial knowledge?

nije evidentirano

education ; financial knowledge ; high school students ; empirical research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

137-152.

objavljeno

Podaci o knjizi

Financije na prekretnici : imamo li snage za iskorak? : in memoriam prof.dr.sc. Ivo Sever

Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario

Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2017.

978-953-7813-34-5

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice