Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja? (CROSBI ID 59639)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lončar, Iris ; Golemac, Zrinka ; Arapović, Ana
hrvatski
Rezultira li srednjoškolsko obrazovanje zadovoljavajućom razinom financijskog znanja?
Financijska pismenost, koja implicira financijska znanja, sposobnosti, vještine, te iz toga proizlazeća ponašanja, primarno se razvija redovitim obrazovanjem, te je u prvom redu utemeljena na znanjima usvojenima tijekom obrazovnih procesa. Ista se potom nadograđuje suočavanjem s financijskim izazovima života i profesionalnim napredovanjima pojedinaca, no često je ta nadogradnja popraćena nepotrebnim pogreškama i problemima koji su posljedica nepostojanja nužnog, formalno stečenog predznanja. Cilj ovoga rada je ispitati pruža li postojeći srednjoškolski obrazovni sustav u Hrvatskoj potrebnu ili barem osnovnu razinu financijskog znanja učenicima kako bi na temelju toga znanja mogli odgovorno upravljati financijama i donositi kvalitetne financijske odluke. U tu svrhu je koncipiran anketni upitnik koji je strukturiran u suglasju s najboljom međunarodnom praksom. Pomoću njega je provedeno empirijsko istraživanje realne razine financijskog znanja skupa od 4.601 srednjoškolca iz Dubrovačko-neretvanske županije. Odgovarajućim statističkim metodama analizirani su prikupljeni podaci te je utvrđena zabrinjavajuće niska razina financijskog znanja anketirane populacije. Dobivena slika financijskog (ne)znanja kongruentna je s utvrđenim globalnim trendovima i ukazuje na nužnost jačanja financijskog znanja i financijske pismenosti mladih, i to prvenstveno uključivanjem ekonomskih/financijskih sadržaja u srednjoškolske nastavne programe čime bi se učenici osposobili za uključivanje u sve kompleksnije globalne ekonomske i financijske tokove.
obrazovanje ; financijsko znanje ; srednjoškolci ; empirijsko istraživanje
nije evidentirano
engleski
Does the high school education result with a satisfactory level of financial knowledge?
nije evidentirano
education ; financial knowledge ; high school students ; empirical research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
137-152.
objavljeno
Podaci o knjizi
Financije na prekretnici : imamo li snage za iskorak? : in memoriam prof.dr.sc. Ivo Sever
Blažić, Helena ; Dimitrić, Mira ; Pečarić, Mario
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2017.
978-953-7813-34-5