Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 414713)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Zorotović, Amalija
Dobrić, Arnalda
hrvatski
Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra
Govorno-jezični razvoj kod djece s poremećajem iza autističnog spektra predstavlja veliki raspon mogućnosti. Rad se primarno bavi jezičnim razumijevanjem kod djeteta s poremećajem iz autističnog sprektra te je fokus na samostalnoj komunikaciji, slušanju, pokretima tijela, neverbalnoj komunikaciji, matematičkom, apstraktnom razmišljanju i društvenim normama i vrijednostima. Verbotonalna metoda Petra Guberine je osmišljena za razvoj i rehabilitaciju slušanja (i govora), ali pomaže i u rehabilitaciji govorno-jezičnog razumijevanja. Prikazan je slučaj djevojčice s poremećajem iz autističnog spektra te opisana metoda rada korištena prilikom susreta. Cilj ove metode je vidjeti primjenjivost rada na razumijevanju pročitanog sadržaja, kinestetskom osjetu i funkciji tijela u prostoru te na izračunu jednostavnih matematičkih operacija kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra. Sama sesija je odvojena u sedam zasebnih elemenata (čitanje teksta, pauza, razgovor o tekstu i pisanje, slušanje glazbe, rješavanje matematičkih zadataka, pauza, ponavljanje), slijed elemenata strateški je osmišljen jer svaki element ima svoju funkciju i zahtijeva određene sposobnosti. Djevojčica ima dugoročne probleme, no primjetan je pomak u razumijevanju pročitanog sadržaja (u odnosu na broj ponavljanja potreban da sadržaj postane razumljiv i spreman za prepričavanje), iniciranju komunikacije (npr. postavljanjem, pitanja, iznošenjem konstatacija), opuštanju mišića tijela, rješavanju matematičkih zadataka te kontaktu očima.
verbotonalna metoda, poremećaj iz autističnog spektra, govorno-jezično razumijevanje
nije evidentirano
engleski
Verbotonal method and its use in the reahbilitaiton of a child with autistic spectrum disorder
nije evidentirano
verbotonal method, autistic spectrum disorder, speech and language comprehension
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
20.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb