Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra (CROSBI ID 414713)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zorotović, Amalija Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra / Dobrić, Arnalda (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Zorotović, Amalija

Dobrić, Arnalda

hrvatski

Verbotonalna metoda i njezina primjena u rehabilitaciji djeteta s poremećajem iz autističnog spektra

Govorno-jezični razvoj kod djece s poremećajem iza autističnog spektra predstavlja veliki raspon mogućnosti. Rad se primarno bavi jezičnim razumijevanjem kod djeteta s poremećajem iz autističnog sprektra te je fokus na samostalnoj komunikaciji, slušanju, pokretima tijela, neverbalnoj komunikaciji, matematičkom, apstraktnom razmišljanju i društvenim normama i vrijednostima. Verbotonalna metoda Petra Guberine je osmišljena za razvoj i rehabilitaciju slušanja (i govora), ali pomaže i u rehabilitaciji govorno-jezičnog razumijevanja. Prikazan je slučaj djevojčice s poremećajem iz autističnog spektra te opisana metoda rada korištena prilikom susreta. Cilj ove metode je vidjeti primjenjivost rada na razumijevanju pročitanog sadržaja, kinestetskom osjetu i funkciji tijela u prostoru te na izračunu jednostavnih matematičkih operacija kod djeteta s poremećajem iz autističnog spektra. Sama sesija je odvojena u sedam zasebnih elemenata (čitanje teksta, pauza, razgovor o tekstu i pisanje, slušanje glazbe, rješavanje matematičkih zadataka, pauza, ponavljanje), slijed elemenata strateški je osmišljen jer svaki element ima svoju funkciju i zahtijeva određene sposobnosti. Djevojčica ima dugoročne probleme, no primjetan je pomak u razumijevanju pročitanog sadržaja (u odnosu na broj ponavljanja potreban da sadržaj postane razumljiv i spreman za prepričavanje), iniciranju komunikacije (npr. postavljanjem, pitanja, iznošenjem konstatacija), opuštanju mišića tijela, rješavanju matematičkih zadataka te kontaktu očima.

verbotonalna metoda, poremećaj iz autističnog spektra, govorno-jezično razumijevanje

nije evidentirano

engleski

Verbotonal method and its use in the reahbilitaiton of a child with autistic spectrum disorder

nije evidentirano

verbotonal method, autistic spectrum disorder, speech and language comprehension

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

20.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija