Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj glazbenih sposobnosti u kontekstu temeljnih glazbeno-pedagoških koncepata s početka 20.stoljeća (CROSBI ID 414614)

Ocjenski rad | diplomski rad

Knežević, Martina Razvoj glazbenih sposobnosti u kontekstu temeljnih glazbeno-pedagoških koncepata s početka 20.stoljeća / Radočaj Jerković, Antoaneta (mentor); Škojo, Tihana (neposredni voditelj). Osijek, . 2017

Podaci o odgovornosti

Knežević, Martina

Radočaj Jerković, Antoaneta

Škojo, Tihana

hrvatski

Razvoj glazbenih sposobnosti u kontekstu temeljnih glazbeno-pedagoških koncepata s početka 20.stoljeća

Sposobnosti, osobine koje određuju razinu uspješnosti u obavljanju neke djelatnosti, ujedno su i preduvjet djelotvornosti, brzine i vještine u obavljanju neke aktivnosti bez prethodne vježbe i poučavanja. Vrsta sposobnosti koja predstavlja estetsko doživljavanje glazbe jest glazbena sposobnost. Kako bi se razvoj glazbenih sposobnosti u potpunosti realizirao, potrebno je staviti dijete te njegove želje, potrebe i mogućnosti u središte poučavanja. Upravo su se time bavili pedagozi Maria Montessori i Rudolf Steiner te glazbeni pedagozi Carl Orff, EmileJaques-Dalcroze, Zoltán Kodály te ShinichiSuzuki čiji je osnovni cilj bilo djetetovo razvijanje u kompletno ljudsko biće-.humano, slobodnije, inovativnije, senzibilnije i kulturnije bez obzira na njegovo buduće profesionalno opredjeljenje. Pedagogija M. Montessori temelji se na znanstvenom promatranju spontanog učenja djece, poticanju vlastitog djelovanja djeteta i njegove samostalnosti te poštovanju djetetove osobnosti. Waldorfska se pedagogija temelji na odgoju djetetovih osjetila, odnosno teži ka osposobljavanju i upoznavanju dječjeg osjeta i osjetila, kako bi se njima znalo služiti pri njihovom uvježbavanju i pravilnom funkcioniranju. Osnovni cilj Orffova sustava je svakom djetetu omogućiti da se glazbom izrazi pojedinačno i kao član grupe koristeći pritom instrumente poput blok flaute, zvonca, ksilofona, triangla, činela, kastanjeta, različitih bubnjeva, timpana, štapića i sl. koji su prema Orffovu sustavu put razvoja od dječjeg veselja do muziciranja. Dalcrozeova metoda nalaže kako pokret pomaže pri razvijanju osjećaja za ritam te da pomoću pokreta djeca lakše i brže usvajaju glazbene pojmove i dobivaju življi odnos prema glazbi. Osnovni cilj koncepta Zoltána Kodálya je glazbeno opismeniti djecu pomoću pjevanja tako da dijete uz pomoć notnog zapisa sluša glazbu te na temelju auditivnog doživljaja vizualizira notni zapis. U središtu svakog koncepta je dijete, odnosno pojedinac prema čijim se mogućnostima i željama koncipira daljnji rad.

musical abilities, Carl Orff, EmileJaques-Dalcroze, Zoltán Kodály, Shinichi Suzuki

nije evidentirano

engleski

The Development of Musical and Pedagogical Concepts from the Beginning of the 20th Century

nije evidentirano

glazbene sposobnosti, Carl Orff, EmileJaques-Dalcroze, Zoltán Kodály, Shinichi Suzuki

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

29.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija