Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatska u 21. stoljeću - Promet (CROSBI ID 752854)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Božičević, Josip ; Steiner, Sanja i drugi autori Hrvatska u 21. stoljeću - Promet // Ured za strategiju razvitka Republike Hrvatske. 2001.

Podaci o odgovornosti

Božičević, Josip ; Steiner, Sanja i drugi autori

hrvatski

Hrvatska u 21. stoljeću - Promet

U razmatranju važnosti prometnog sektora mogu se identificirati dvije razine utjecaja – na kvalitetu života građana, te na ukupni gospodarski razvitak zemlje. Promet ima izravan utjecaj na život ljudi, s jedne strane u pogledu individualne mobilnosti i dostupnosti užih i širih područja, a s druge strane u pogledu racionalnoga korištenja vremena i u najopćenitijem smislu kvalitete življenja. Prometna politika uvelike determinira u kojoj će mjeri utjecaj prometa biti pozitivan odnosno negativan. Nesporno je da prometna infrastruktura izravno pridonosi aktiviranju gospodarskih potencijala, te da prihodi prometnog sektora imaju znatan udio u strukturi BDP zemlje. Koherentna prometna politika može također pridonijeti smanjenju rashodne veličine državnog proračuna u prometni sektor, bilo osiguranjem uvjeta za učinkovito gospodarenje infrastrukturom ili instrumentima za smanjivanje eksternih troškova (zagušenja, stradavanja, onečišćenja okoliša). Stoga je razumljiv interes države za postavljanje temelja i dugoročnih okvira prometnog razvitka i izradu strategije prometnog razvitka. Prometne strategije izrađivane su i u prošlosti, a zasigurno će biti ključni element i svih budućih nacionalnih gospodarskih strategija. Različitost je, međutim, u sagledavanju važnosti prometa i njegovog utjecaja, kako pozitivnog, tako i negativnog, na implementaciju strateških ciljeva ukupnog razvitka, kao i unutar sektorskog pristupa poimanju prometa kao sustava, te metodologije iznalaženja i implementacije sustavnih rješenja. Prometna strategija ne smije se poimati kao konačni i vječni dokument, nego s izvjesnom fleksibilnošću revidiranja i nadopunjavanja, uvjetovanom specifičnošću gospodarskih promjena i potreba u vremenu. To više što promet ima značajku iznimne senzitivnosti na promjene u širem okruženju. Svrha je ovoga projektnog zadatka definiranje ciljeva održivog prometnog razvitka s premisom horizontalne implementacije supsidijarnih ciljeva. U okviru projektnog zadatka trebaju se postaviti smjernice razvitka prometne infrastrukture na razini cijelog sustava, na načelu intermodalnosti odnosno komplementarne primjene svih prometnih oblika, te u najvećoj mjeri korištenja svih raspoloživih kapaciteta. Ovaj projekt, nadalje, treba definirati okvirne smjernice za povećanje djelotvornosti postojećega i budućega prometnog sektora. Odlučujući utjecaj na implementaciju smjernica projektnog zadatka Promet, pa tako i uspješnu inkorporaciju u cjelovitu Strategiju razvitka, imat će identifikacija svih relevantnih pretpostavki i uvjeta, poglavito onih izvan regulatornih okvira prometnog sektora, te konzistenta međurelacija s projektnim zadacima ostalih sektora.

Prometna politika; prometna infrastruktura; upravljanje (gospodarenje); institucionalni i pravni okviri

nije evidentirano

engleski

Croatia in 21st Century

nije evidentirano

Transport policy; transport infrastructure; management; institutional and legal framework

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Ured za strategiju razvitka Republike Hrvatske

2001.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport