Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu (CROSBI ID 653357)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Jukić, Renata
hrvatski
Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu
Verbalna nastavna komunikacija dominantno podrazumijeva govor, najčešće u obliku razgovora, izlaganja, izvješćivanja ili diskusije i neizostavno je potkrijepljena neverbalnim porukama koje dopunjuju i proširuju verbalni sadržaj ; prenose emocionalne odnose, izražavaju mišljenja i stavove, ali i stvaraju poželjnu ili nepoželjnu socijalnu interakciju te potiču ili onemogućavaju dvosmjernu komunikaciju. U radu se prikazuje istraživanje provedeno na uzorku od 147 učenika sedmih i osmih razreda, sa svrhom utvrđivanja njihova mišljenja o verbalnoj i neverbalnoj dimenziji nastavne komunikacije na nastavi omiljenog i omraženog predmeta. Iz dobivenih rezultata zaključeno je kako nastavnici omiljenih predmeta učenike oslovljavaju imenom, postavljanjem pitanja potiču na razgovor te hvale rad učenika, njihove pojedine postupke, zapažanja i komentare. Također, učenici uočavaju kako su ti nastavnici opuštenog tijela te pridaju jednaku pozornost svim učenicima iz razreda. Nastavnike omraženog predmeta učenici procjenjuju niskim ocjenama i u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji. Ističu kako nastavnici omraženog predmeta prozivaju učenike da odgovore na pitanja iako se nisu javili te kritiziraju ili ističu pogreške u njihovu radu. Na temelju rezultata zaključujemo kako su komunikacijske kompetencije nastavnika i međusobna usklađenost verbalne i neverbalne dimenzije s naglašenim interakcijsko- komunikacijskim pristupom osnova uspješnog, humanistički usmjerenog odgojno- obrazovnog procesa o kojem ovisi hoće li učenici biti skloni pojedinom predmetu. S obzirom na značaj kvalitetne komunikacije za nastavu, aktualiziramo potrebu za većim naglaskom na stjecanju komunikacijskih kompetencija budućih nastavnika, a posebice na osvještavanju i uvježbavanju neverbalnog ponašanja te verbalnoj interakciji s ciljem uspostavljanja suradništva u komuniciranju s učenicima i pružanja učenicima potrebne komunikacijske slobode.
verbalna i neverbalna komunikacija, komunikacijske kompetencije nastavnika, omiljeni i omraženi nastavni predmet
nije evidentirano
engleski
The Influence of Verbal and Non-Verbal Dimension of Class Communication With an Emphasis on a Certain Subject
nije evidentirano
verbal and non-verbal communication, teachers' communication competencies, favourite and least favourite school subject
nije evidentirano
Podaci o prilogu
95-98.
2017.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-8181-02-3
Podaci o matičnoj publikaciji
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
Škojo, Tihana
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
predavanje
12.10.2017-13.10.2017
Osijek, Hrvatska