Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu (CROSBI ID 653357)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Škojo, Tihana ; Jukić, Renata Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu // 2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 95-98

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana ; Jukić, Renata

hrvatski

Utjecaj verbalne i neverbalne dimenzije nastavne komunikacije na sklonost prema pojedinom nastavnom predmetu

Verbalna nastavna komunikacija dominantno podrazumijeva govor, najčešće u obliku razgovora, izlaganja, izvješćivanja ili diskusije i neizostavno je potkrijepljena neverbalnim porukama koje dopunjuju i proširuju verbalni sadržaj ; prenose emocionalne odnose, izražavaju mišljenja i stavove, ali i stvaraju poželjnu ili nepoželjnu socijalnu interakciju te potiču ili onemogućavaju dvosmjernu komunikaciju. U radu se prikazuje istraživanje provedeno na uzorku od 147 učenika sedmih i osmih razreda, sa svrhom utvrđivanja njihova mišljenja o verbalnoj i neverbalnoj dimenziji nastavne komunikacije na nastavi omiljenog i omraženog predmeta. Iz dobivenih rezultata zaključeno je kako nastavnici omiljenih predmeta učenike oslovljavaju imenom, postavljanjem pitanja potiču na razgovor te hvale rad učenika, njihove pojedine postupke, zapažanja i komentare. Također, učenici uočavaju kako su ti nastavnici opuštenog tijela te pridaju jednaku pozornost svim učenicima iz razreda. Nastavnike omraženog predmeta učenici procjenjuju niskim ocjenama i u verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji. Ističu kako nastavnici omraženog predmeta prozivaju učenike da odgovore na pitanja iako se nisu javili te kritiziraju ili ističu pogreške u njihovu radu. Na temelju rezultata zaključujemo kako su komunikacijske kompetencije nastavnika i međusobna usklađenost verbalne i neverbalne dimenzije s naglašenim interakcijsko- komunikacijskim pristupom osnova uspješnog, humanistički usmjerenog odgojno- obrazovnog procesa o kojem ovisi hoće li učenici biti skloni pojedinom predmetu. S obzirom na značaj kvalitetne komunikacije za nastavu, aktualiziramo potrebu za većim naglaskom na stjecanju komunikacijskih kompetencija budućih nastavnika, a posebice na osvještavanju i uvježbavanju neverbalnog ponašanja te verbalnoj interakciji s ciljem uspostavljanja suradništva u komuniciranju s učenicima i pružanja učenicima potrebne komunikacijske slobode.

verbalna i neverbalna komunikacija, komunikacijske kompetencije nastavnika, omiljeni i omraženi nastavni predmet

nije evidentirano

engleski

The Influence of Verbal and Non-Verbal Dimension of Class Communication With an Emphasis on a Certain Subject

nije evidentirano

verbal and non-verbal communication, teachers' communication competencies, favourite and least favourite school subject

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-98.

2017.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-8181-02-3

Podaci o matičnoj publikaciji

2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije

Škojo, Tihana

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy

predavanje

12.10.2017-13.10.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija