Uključivanje korisnika osnovne škole Cvjetno naselje u projektiranje školskog dvorišta (CROSBI ID 414433)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bunjak-Pajdek, Ivana
Pereković, Petra
hrvatski
Uključivanje korisnika osnovne škole Cvjetno naselje u projektiranje školskog dvorišta
Ovaj rad se fokusira na funkcionalnost, uređenost, korištenje i namjenu dvorišta osnovnih škola. Školska dvorišta su često zanemarena u samom procesu projektiranja i organizacije školske parcele, te ne zadovoljavaju potrebe njegovih korisnika. Nužno je obnoviti i poboljšati postojeća školska dvorišta, no pitanje je kako i na temelju kojih pretpostavki i ciljeva. Kao mogući odgovor nameće se bottom up pristup te metoda participativnog projektiranja. Kako bi što točnije definirali nove sadržaje i funkcije dvorišta moramo direktno uključiti njegove krajnje korisnike. Uključivanje učenika i zaposlenika trebalo bi krenuti od samog početka analiziranja i projektiranja, a ne tek na kraju pri izvedbi koja se često svodi na kozmetičke zahvate. U radu su postavljene smjernice i opći uvjeti školskog dvorišta, dok je konkretan primjer participativnog projektiranja i prijedlog uređenja dvorišta izrađen s učenicima i zaposlenicima OŠ Cvjetno naselje. U sklopu istraživanja, provedena je radionica s učenicima i intervjui sa zaposlenicima. Dobiveni rezultati pokazali su da svi priželjkuju promjene, učenici više u vidu novih sadržaja, dok zaposlenici više u smjeru estetskih zahvata. Kako bi se uvidjele razlike ovakvog pristupa naspram analitičkog projektiranja dobiveni rezultati prijedloga preuređenja dvorišta OŠ Cvjetno naselje kompariran je s prijedlogom nastalim u sklopu mog prošlog diplomskog rada „Prostorno uređenje školskog dvorišta i njegova uloga u odgojno-obrazovnoj ekologiji“, izrađenog na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, na Odsjeku za pedagogiju 2013.godine.
školsko dvorište, OŠ Cvjetno naselje, nastava na otvorenom, igra, dječji crteži/tlocrti, participativno projektiranje
nije evidentirano
engleski
Users involvement of Elementary school Cvjetno naselje in designing the schoolyard
nije evidentirano
schoolyard, Grade school Cvjetno naselje, outdoor learning, playing, children drawings/drawing map, participatory design
nije evidentirano
Podaci o izdanju
92
10.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Agronomski fakultet
Zagreb