Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

O položaju humanističkih znanosti u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije (2013) (CROSBI ID 653132)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Potlimbrzović, Hrvoje O položaju humanističkih znanosti u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije (2013) // Sveučilište, filozofija, obrazovne politike, 4. studentski filozofski simpozij Udruge studenata filozofije »logOS«, Odsjeka za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Hrvatskog filozofskog društva / Matić, Luka ; Papo, Demian (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 47-47

Podaci o odgovornosti

Potlimbrzović, Hrvoje

hrvatski

O položaju humanističkih znanosti u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije (2013)

Vlada Republike Hrvatske 2013. godine objavila je nacrt Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije kojom se planira »dugoročna vizija« obrazovanja, znanosti i tehnologije u Republici Hrvatskoj. Odmah potom otvorena je javna rasprava o strategiji tijekom koje je zainteresirana javnost imala priliku dati svoje mišljenje, primjedbe i prijedloge na predloženi tekst. Između ostalih članova akademske zajednice, očitovali su se i filozofi – akademik Mislav Ježić te prof. dr. sc. Ante Čović, dok je raspravi svojim komentarom pridonio i sindikat Akademska solidarnost. Njihove reakcije, kao i one većine znanstvenika iz društvenih i humanističkih znanosti, bile su najprije usmjerene na strategijom predviđenu društvenu ulogu znanosti i visokog obrazovanja koja se svodi tek na ekonomski i gospodarski napredak države. Osim toga, istaknuli su i problem marginaliziranja društvenih i humanističkih područja znanosti u odnosu prema prirodnim i tehničkim podru- čjima. Zatim, naglasili su i problem narušavanja autonomije sveučilišta putem uplitanja politike te su upozorili na besadržajnost neoliberalnih ideologema zastupljenih u obrazovnom diskursu koji prevladavaju i u ovoj strategiji (cjeloživotno obrazovanje, izvrsnost, konkurentnost, vrednovanje). U ovome izlaganju najprije ću se usmjeriti na analizu položaja humanističkih znanosti predviđenog u strategiji koji se svodi na službu očuvanja kulturnog i nacionalnog identiteta Republike Hrvatske. Nakon toga ću ga dovesti u odnos sa spomenutom ekonomizacijom društvene uloge znanosti i obrazovanja, što dovodi u pitanje smisao i isplativost studiranja društvenih i humanističkih znanosti te provođenja istraživanja na tome području.

filozofija ; studentski simpozij

nije evidentirano

engleski

On the Position of Humanities in the Strategy for Education, Science and Technology (2013)

nije evidentirano

philosophy ; student's simposia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-47.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sveučilište, filozofija, obrazovne politike, 4. studentski filozofski simpozij Udruge studenata filozofije »logOS«, Odsjeka za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Hrvatskog filozofskog društva

Matić, Luka ; Papo, Demian

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-066-7

Podaci o skupu

4. studentski filozofski simpozij »Sveučilište, filozofija, obrazovne politike«

predavanje

08.05.2014-09.05.2014

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija

Poveznice