Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj vještina kritičkog mišljenja putem multiperspektivnosti nastave povijesti (CROSBI ID 653091)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mazur, Tamara ; Müller, Mirela Razvoj vještina kritičkog mišljenja putem multiperspektivnosti nastave povijesti. 2017

Podaci o odgovornosti

Mazur, Tamara ; Müller, Mirela

hrvatski

Razvoj vještina kritičkog mišljenja putem multiperspektivnosti nastave povijesti

Uzimajući u obzir važnost odgoja, obrazovanja, socijalizacije, razvoja osobnosti i kompetencija može se reći da je sve navedeno čini integralni razvoj osobe ukoliko se temelji na razvoju kritičkog mišljenja. Sagleda li se povijesni aspekt, razvoj kritičkog mišljenja bio je krucijalan i u početnim procesima razvoja društva pa sve do danas. Budući da suvremeno društvo omogućava i očekuje uključene građane, one koji promišljaju, vrednuju i tako doprinose na napretku civilizacije – kritičko mišljenje možemo predstaviti kao zahtjev suvremenog odgoja i obrazovanja. Ovim radom želi se ukazati na važnost razvoja vještina kritičkoga mišljenja kao jednog od polazišta i temelja odgoja te, dakako, obrazovanja. Kritičko mišljenje, kao i sve kompetencije, treba razvijati, nadograđivati i promicati kao jednog od primarnih ciljeva didaktičkog i metodičkog rada. Multiperspektivnost svakako jest jedno od polazišta u odgojno-obrazovnom djelovanju čijom primjenom u nastavnim predmetima, osobito u povijesti, ukazuje na to da jednostranost ne vodi kritičkom te objektivnom promišljanju. Sagledavati iz perspektive drugih, uzeti u obzir povijesni kontekst, uočiti kauzalnost sa suvremenošću jest obrazac kako se razvija povijesno razmišljanje. Razvoj povijesnog razmišljanja znači učiti kako analizirati, razlikovati, kategorizirati podatke iz izvora, a pri čemu se naglasak stavlja na to jesu li izvori primarni ili pak sekundarni. Radom se ukazuje na razvoj vještina kritičkog mišljenja, točnije sustavno i cjelovito promišljanje stvarnosti i trenutka, unutar nastave povijesti također i s osvrtom izražavanja interpretacija.

kritičko mišljenje, multiperspektivnost, povijest, povijesno razmišljanje

nije evidentirano

engleski

The development of critical thinking skills through multiperspectivity in history teaching

nije evidentirano

critical thinking, multiperspectivity, history, historical thinking

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalamtinske županije prema kvalitetnoj školi

predavanje

05.10.2017-06.10.2017

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija