Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka (CROSBI ID 414124)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Novak-Perjanec, Lucija
Bituh, Martina
hrvatski
Procjena hranjive vrijednosti školskog obroka
Prehrana djece u osnovnim školama jedan je od najvažnijih javnozdravstvenih problema s kojim se suočava gotova svaka država svijeta. Smatra se da poboljšanje kvalitete školskih obroka može imati povoljan utjecaj na rast i razvoj učenika, ali i na poboljšanje opće kvalitete života. Cilj ovog rada bio je procijeniti energetsku i nutritivnu kvalitetu školskih obroka uspoređujući s „Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama“. U ovom radu su sudjelovale dvije osnovne škole sa područja Grada Zagreba (OŠ A) i Zagrebačke županije (OŠ B). Prosječna energetska vrijednost cjelodnevnog školskog obroka u OŠ A iznosi 1088, 8 ± 214, 1 kcal, a u OŠ B 609, 8 ± 142, 7 kcal. U obje škole prevladavaju doručci s većom energetskom vrijednosti te ručci s manjom energetskom vrijednošću u odnosu na preporuku. U OŠ B utvrđen je nepovoljan omjer makronutrijenata. Prosječan dnevni udio zasićenih masti i dodanog šećera osiguran školskim obrocima u objema školama veći je od preporučenog. Hranjive vrijednosti školskog obroka procijenjena pomoću Meal IQ-a od mogućih 28 bodova iznosi 11, 5 ± 5, 1 bod (OŠ A), odnosno 11, 0 ± 2, 1 (OŠ B) za dob od 7-11 godina, a za dob iznad 11 godina iznosi 11, 2 ± 4, 8 bodova (OŠ A) i 10, 9 ± 2, 1 bodova (OŠ B). Na temelju rezultata može se zaključiti da postoji potreba za poboljšanjem školskih jelovnika.
djeca, škola, obroci, procjena, smjernice
nije evidentirano
engleski
Assessment of nutritional value of school meals
nije evidentirano
children, school, meals, assessment, guidelines
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44
21.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Zagreb