Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

The intensity and impact of consumer animosity and ethnocentrism in Croatia (CROSBI ID 242962)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Matić, Matea The intensity and impact of consumer animosity and ethnocentrism in Croatia // Ekonomski vjesnik, XXVI (2013), 1; 39-56

Podaci o odgovornosti

Matić, Matea

engleski

The intensity and impact of consumer animosity and ethnocentrism in Croatia

Stavovi i osjećaji potrošača prema stranim proizvodima već su godinama predmet istraživanja na području ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam i animozitet odnose se na ekonomske posljedice u okviru potrošačkih kupovnih izbora kao rezultat moralnih i društvenih obveza ili emocionalnih reakcija potrošača. Negativne predrasude i osjećaji mogu snažno utjecati na moralnu i društvenu odgovornost potrošača, a time i na njihov krajnji kupovni izbor domaćeg ili stranog proizvoda. Cilj je ovoga rada utvrditi razlike u tendenciji animoziteta i etnocentrizma s obzirom na pojedinu regiju, županiju, tip i veličinu naselja u Hrvatskoj. Isto tako, cilj je rada spoznati smjer i intenzitet utjecaja tendencije potrošačkog animoziteta prema zemljama bivše Jugoslavije na tendencije potrošačkoga etnocentrizma. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 1000 ispitanika na području Republike Hrvatske. Podaci su prikupljeni putem anketnog upitnika, a za dobivanje relevantnih rezultata korištena je faktorska analiza, analiza varijance (ANOVA) i Pearsonov koeficijent korelacije. Analizom varijance utvrđeno je da postoje značajne razlike u tendenciji potrošačkog animoziteta i etnocentrizma između županija, tipa i veličine naselja, ali ne i s obzirom na pojedinu regiju Hrvatske. Rezultati istraživanja su utvrdili povezanost tendencije potrošačkog animoziteta prema zemljama bivše Jugoslavije i tendencije potrošačkog etnocentrizma na području Hrvatske.

consumer animosity, consumer ethnocentrism, Region, County, Croatia

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XXVI (1)

2013.

39-56

objavljeno

0353-359X

1847-2206

Povezanost rada

Ekonomija