Profesionalno usmjeravanje kao pedagoška zadaća škole (CROSBI ID 242946)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Perin, Višnja ; Drobac, Ivana
hrvatski
Profesionalno usmjeravanje kao pedagoška zadaća škole
Profesionalno usmjeravanje kao obrazovna zadaća usko je vezano uz razvoj osobnosti mladih, koji traže odgovor na pitanje koji daljnji obrazovni put slijediti. Velika ponuda mogućnosti obrazovanja, sve brže i nepreglednije ponude tržišta rada te uopće dilema zaposliti se ili studirati, odluku o profesionalnom izboru ne čini baš jednostavnom. U radu se, redefinirajući pojam profesionalnog izbora i profesionalnog usmjeravanja, ukazuje na potrebu tematiziranja, istraživanja i u konačnici provođenja profesionalnog usmjeravanja u okviru škole. Dajemo pregled teorijskih podloga profesionalnog izbora, te faktora koji utječu na profesionalni izbor. Analizira se Anketa o profesionalnim namjerama učenika završnih razreda srednje škole u Republici Hrvatskoj (N = 8 346), koju provodi Hrvatski zavod za zapošljavanje, obzirom na neke faktore koji utječu na profesionalni izbor i to kod učenika koji pohađaju gimnazije i učenika koji pohađaju strukovne četverogodišnje i strukovne trogodišnje škole. Pri analizi uzimamo u obzir rezultate istraživanja raznih znanstvenih disciplina te razmatramo vanjske i unutrašnje faktore koji igraju ulogu kod profesionalnog izbora, a koje škola mora uzeti u obzir u pristupu profesionalnom usmjeravanju. Rezultati ankete ukazuju na veliki broj neodlučnih učenika te onih koji nisu upoznati s obrazovnim mogućnostima, a ni s mogućnostima zapošljavanja. 31% učenika iskazuje potrebu za pomoći stručnjaka za profesionalno usmjeravanje. U Hrvatskoj je prema Anketi o profesionalnim namjerama, samo 8% učenika obuhvaćeno postupcima profesionalnog usmjeravanja od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Pedagoška je zadaća cijele škole pomoći učenicima u njihovu osobnom i profesionalnom razvoju.
pedagoška zadaća ; profesionalni izbor ; profesionalno usmjeravanje ; teorije profesionalnog izbora
nije evidentirano
engleski
Vocational guidance as a pedagogical role of the school
nije evidentirano
pedagogical assignments ; professional choices ; professional guidance ; professional election theories
nije evidentirano