Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Profesionalno usmjeravanje kao pedagoška zadaća škole (CROSBI ID 242946)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Perin, Višnja ; Drobac, Ivana Profesionalno usmjeravanje kao pedagoška zadaća škole // Acta Iadertina, 7 (2011), 59-78

Podaci o odgovornosti

Perin, Višnja ; Drobac, Ivana

hrvatski

Profesionalno usmjeravanje kao pedagoška zadaća škole

Profesionalno usmjeravanje kao obrazovna zadaća usko je vezano uz razvoj osobnosti mladih, koji traže odgovor na pitanje koji daljnji obrazovni put slijediti. Velika ponuda mogućnosti obrazovanja, sve brže i nepreglednije ponude tržišta rada te uopće dilema zaposliti se ili studirati, odluku o profesionalnom izboru ne čini baš jednostavnom. U radu se, redefinirajući pojam profesionalnog izbora i profesionalnog usmjeravanja, ukazuje na potrebu tematiziranja, istraživanja i u konačnici provođenja profesionalnog usmjeravanja u okviru škole. Dajemo pregled teorijskih podloga profesionalnog izbora, te faktora koji utječu na profesionalni izbor. Analizira se Anketa o profesionalnim namjerama učenika završnih razreda srednje škole u Republici Hrvatskoj (N = 8 346), koju provodi Hrvatski zavod za zapošljavanje, obzirom na neke faktore koji utječu na profesionalni izbor i to kod učenika koji pohađaju gimnazije i učenika koji pohađaju strukovne četverogodišnje i strukovne trogodišnje škole. Pri analizi uzimamo u obzir rezultate istraživanja raznih znanstvenih disciplina te razmatramo vanjske i unutrašnje faktore koji igraju ulogu kod profesionalnog izbora, a koje škola mora uzeti u obzir u pristupu profesionalnom usmjeravanju. Rezultati ankete ukazuju na veliki broj neodlučnih učenika te onih koji nisu upoznati s obrazovnim mogućnostima, a ni s mogućnostima zapošljavanja. 31% učenika iskazuje potrebu za pomoći stručnjaka za profesionalno usmjeravanje. U Hrvatskoj je prema Anketi o profesionalnim namjerama, samo 8% učenika obuhvaćeno postupcima profesionalnog usmjeravanja od strane Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Pedagoška je zadaća cijele škole pomoći učenicima u njihovu osobnom i profesionalnom razvoju.

pedagoška zadaća ; profesionalni izbor ; profesionalno usmjeravanje ; teorije profesionalnog izbora

nije evidentirano

engleski

Vocational guidance as a pedagogical role of the school

nije evidentirano

pedagogical assignments ; professional choices ; professional guidance ; professional election theories

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7

2011.

59-78

objavljeno

1845-3392

1849-1243

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija

Poveznice