Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Profesionalno usmjeravanje - uloga i odgovornost škole (CROSBI ID 242938)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Perin, Višnja Profesionalno usmjeravanje - uloga i odgovornost škole // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 61 (2012), 4; 511-524

Podaci o odgovornosti

Perin, Višnja

hrvatski

Profesionalno usmjeravanje - uloga i odgovornost škole

Profesionalno usmjeravanje Vijeće ministara Europske unije u svojoj Rezoluciji defi nira kao skup aktivnosti koje pojedincima omogućavaju identifi cirati vlastite mogućnosti, kompetencije i interese u različitom dobu života kako bi donijeli odluke o obrazovanju, osposobljavanju te mogli upravljati vlastitom profesionalnom karijerom. Većina aktivnosti vezanih uz institucionalizirano i organizirano profesionalno usmjeravanje u Republici Hrvatskoj vezana je uz javni servis za zapošljavanje (Hrvatski zavod za zapošljavanje). Profesionalno usmjeravanje u ovom radu problematizira se s aspekta uloge i odgovornosti škole koja uz obitelj ima sigurno najdugoročniji utjecaj na profesionalno usmjeravanje mladih. Daje se povijesni pregled stanja profesionalnog usmjeravanja u Republici Hrvatskoj te pregled teorija i čimbenika profesionalnog usmjeravanja. Posebno se izdvaja škola kao jedan od čimbenika profesionalnog usmjeravanja te se raspravlja o njezinu utjecaju i mogućnostima utjecaja na profesionalno usmjeravanje mladih. Suvremeno društvo traži pojedinca koji je sposoban samostalno donositi odluke o svom profesionalnom razvoju u različitim razdobljima života. Istraživanja provedena na učenicima osnovnih i srednjih škola pokazuju da učenici u velikoj mjeri nisu spremni za donošenje profesionalnih odluka kada se to od njih očekuje te se sugerira potreba da profesionalno usmjeravanje bude implicitna aktivnost cjelokupnog odgojnoobrazovnog procesa.

profesionalno usmjeravanje, čimbenici profesionalnog usmjeravanja,

nije evidentirano

engleski

Career Guidance – Role and Responsibility of School

nije evidentirano

vocational guidance, vocational guidance factors, school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

61 (4)

2012.

511-524

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija