Nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika: izazovi i očekivanja (CROSBI ID 242919)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Miočić, Ivana
hrvatski
Nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika: izazovi i očekivanja
Cilj je ovog preglednog rada istaknuti važnost rasprave o temi sveučilišne nastave i nastavničkih kompetencija visokoškolskih nastavnika. U sustavu visokog obrazovanja tijekom posljednjih desetljeća događaju se brojne promjene koje se uočavaju kroz drastičan porast i sve veću heterogenost studentske populacije, iz čega proizlazi potreba za redefiniranjem uloge sveučilišnog nastavnika. Iako sveučilišni nastavnici jesu stručnjaci u znanstvenim poljima kojima se bave, dubinsko poznavanje sadržaja predmeta poučavanja ne čini ih istodobno stručnjacima za nastavu. Istraživanja su pokazala da su programi pedagoškog osposobljavanja i usavršavanja sveučilišnih nastavnika učinkoviti u podizanju kvalitete sveučilišne nastave te da doprinose razvoju nastavničkih kompetencija, a njihova važnost konstantno se naglašava i u smjernicama strateških dokumenata na razini europske obrazovne politike. U hrvatskom sustavu visokog obrazovanja uočavaju se brojni izazovi koji doprinose negativnoj percepciji nastavničke profesije, stoga se javlja potreba za dubljim istraživanjem ove teme i promišljanjem o izazovima implementacije programa za osposobljavanje i usavršavanje sveučilišnih nastavnika.
nastavničke kompetencije ; programi osposobljavanja i usavršavanja za rad u nastavi ; osiguravanje kvalitete ; sveučilišna nastava
nije evidentirano
engleski
Teaching competencies of university teachers: challenges and expectations
nije evidentirano
teaching competencies ; education and training programs for teaching ; quality assurance ; university teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
66 (1)
2017.
63-76
objavljeno
0037-654X
1849-532X